لزوم استفاده از توان مردمی برای شکوفایی هویت و ظرفیت‌های قم
لزوم استفاده از توان مردمی برای شکوفایی هویت و ظرفیت‌های قم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی در قم وجود دارد که هنوز هم ناشناخته مانده است، گفت: باید با استفاده از توان مردم، این هویت و ظرفیت را به شکوفایی برسانیم و از آن برای پیشرفت و تعالی این شهر بهره‌مند شویم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت با اشاره به اینکه شهر قم از هویت تاریخی و دینی و سوابق خوبی برخوردار است، اظهار کرد: این شهر در زمان اهل‌بیت(ع) نیز به خوبی ایفای نقش کرده و مامن و پناهگاه امامزادگان و علما و محدثین بوده است.

وی با بیان اینکه با ورود حضرت معصومه (س) به قم، عصر جدیدی از تمدن اسلامی و شیعی در این شهر شکل گرفت، ابراز کرد: با نامگذاری این روز به عنوان روز قم، شورای شهر و شهرداری به دنبال این هستند که با نگاه‌های عمیق بتوانند ظرفیت‌های شهر و مردم قم را معرفی و آن‌ها را به شکوفایی برسانند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی در قم وجود دارد که هنوز هم ناشناخته مانده است، گفت: باید با استفاده از توان مردم این هویت و ظرفیت را به شکوفایی برسانیم و از آن برای پیشرفت و تعالی این شهر بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه رویکرد شورای شهر استفاده از ظرفیت جوانان، بانوان و اقشار مختلف جامعه به عنوان بازوی کمکی مجموعه‌های حاکمیتی است، خاطرنشان کرد: در خصوص ثبت روز قم در سند کشور نیز پیگیری‌هایی در جلسات فرهنگ عمومی کشور در حال انجام است که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

استقامت از پیش‌بینی برنامه‌های مختلف تدارک دیده‌شده برای گرامیداشت روز قم خبر داد.