سهم شهرداری از مدیریت شهری باید تأمین شود/لزوم ارتقای جایگاه شوراهای شهر و روستا در دولت سیزدهم
سهم شهرداری از مدیریت شهری باید تأمین شود/لزوم ارتقای جایگاه شوراهای شهر و روستا در دولت سیزدهم
سعادتمند عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: سهم شهرداری‌ها از الحاق اراضی، تملکات، ارزش‌افزوده، جرائم، سهم دولت در نوسازی حمل‌ونقل عمومی و بازآفرینی بافت‌های شهری و غیره باید به‌صورت کامل تأمین شود و شورای شهر در این مباحث نمی‌تواند سکوت کرده و از حق مردم بگذرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ماشاالله سعادتمند امروز در چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، در نطق پیش از دستور اظهار داشت: امید است که در دولت مردمی ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا با جدیت دنبال شود و تمام تصمیمات حوزه شهر و روستا مانند طرح جامع، طرح تفصیلی، طرح‌های هادی و غیره ابتدا در شهرداری بررسی و نهایی شود و بعدازآن به دستگاه‌های متولی ابلاغ گردد.

وی ادامه داد: در دولت جدید این انتظار وجود دارد که همه نهادهای حاکمیتی به نقش شهرداری‌ها احترام قانونی را بگذارند تا شهرداری‌ها تنها مجری مدیریت شهری باشند نه اجراکننده دستورات و این مسئله در دهیاری‌ها نیز عملیاتی شود.

رئیس شورای اسلامی استان یادآور شد: در دولت مردمی سیزدهم امید می‌رود با تعامل و ارتباط سازنده با دولت در جهت رضایتمندی شهروندان گام‌های بلندی برداشته‌شده و از بخشی از نارضایتی‌های کنونی کاسته شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با آمریکا ادامه‌دار است، خاطرنشان کرد: مبارزه با آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت؛ طی سال‌های گذشته اموری مانند انهدام پهباد آمریکایی، حمله به عین الاسد، اسکورت کردن نفت‌کش‌ها در حیاط‌خلوت آمریکا، توقیف نفت‌کش‌های متجاوز و بازپس‌گیری و ناکام گذاشتن دزدی نفتی آمریکایی‌ها، نشان از قدرت روزافزون جمهوری اسلامی است.

سعادتمند با اشاره به شکست اخیر آمریکا در دزدی نفتی در آب‌های دریای عمان، تصریح کرد: قدرت‌نمایی نیروهای سپاه نشان داد که قدرت آمریکا صرفاً در حد رسانه و بازی‌های روانی اعتبار دارد و در میدان عمل نمی‌توانند کاری از پیش برند.

وی اذعان کرد: این رویداد جایگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور را ارتقا داد و قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره‌کننده را افزایش داد و به کشورهای منطقه نیز نشان داد که نباید امنیت خود را به آمریکا گره بزنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری موجی ناامیدی به دلیل مشکلات معیشتی و غیره جامعه را فراگرفته بود اما با عزم دولت و همراهی مجلس شورای اسلامی در بستن گلوگاه‌های فساد، امید مردم به اصلاح امور دگرگون‌شده است.

وی با اشاره به انتخاب استاندار جدید قم نیز بیان کرد: استاندار جدید قم فردی انقلابی، آزموده و خوشنام است که امیدواریم وضعیت مدیریت استان را دگرگون نماید.

سعادتمند اظهار داشت: در دوره جدید مدیریت استان نیز انتظار می‌رود تا شورای شهر، شهرداری و شهروندان نیز در تمام تصمیمات حوزه شهری کاملاً دخیل باشند.