آمادگی شورای اسلامی شهر قم برای استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در توسعه فضای سبز
آمادگی شورای اسلامی شهر قم برای استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در توسعه فضای سبز
مسگری نائب رئيس شورای اسلامی شهر قم گفت: شورای شهر قم آمادگی دارد تا با در اختیار قرار دادن فضا و ایده از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخل و خارج از استانی برای توسعه، بهره‌برداری و نگهداری سرانه‌های سبز بهره بگیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری موقعیت اقلیمی گرم و خشک و کویری قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با توجه به موقعیت شهر مقدس قم، لازم است تا نسبت به توسعه و تکمیل کمربند سبز قم و فضای سبز در داخل حریم شهری توجه لازم شود.

وی توسعه سرانه‌های سبز طی سال‌های اخیر را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: هم‌اکنون شهر مقدس قم از نظر توسعه و کاشت سرانه‌های سبز به بیش از ۲۰ مترمربع رسیده است و مسئله‌ای که امروز مورد توجه باید باشد، استانداردسازی این فضاها و در دسترس قرار دادن آن برای استفاده عموم شهروندان است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به‌ضرورت استانداردسازی بیشتر فضاهای سبز قم اضافه کرد: در این راستا باید سه مسئله ‌ایمنی، دسترسی و تنوع گونه‌های گیاهی مورد توجه مدیران شهری قرار بگیرد.

وی با تأکید بر رویکرد علمی به توسعه فضای سبز و مصرف بهینه آب در نگهداری، گفت: کمبود منابع آبی یکی از چالش‌های اساسی شهر قم است و لازم بوده تا در توسعه و نگهداری این سرانه‌ها توجه لازم به این مسئله صورت بگیرد.

مسگری با اشاره به رویکرد شورای شهر قم در عدالت توزیعی در احداث سرانه‌های سبز در شهر، ابراز کرد: گسترش و پوشش فضای سبز در تمام محلات و نقاط قم باید به‌صورت عادلانه انجام بگیرد و کمبود این سرانه‌ها در برخی محلات جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: در کاشت و توسعه فضای سبز در قم در کنار تنوع گونه‌های گیاهی و اولویت‌دهی به درختان مثمر، باید میزان مصرف آب آن‌ها نیز به دلیل شرایط اقلیمی این شهر مورد توجه قرار بگیرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: شورای شهر قم آمادگی دارد تا با در اختیار قرار دادن فضا و ایده از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخل و خارج از استانی برای توسعه، بهره‌برداری و نگهداری سرانه‌های سبز بهره بگیرد.

به گفته وی، مسئله فضای سبز یک کار علمی و فرابخشی است و برای توسعه سرانه‌های فضای سبز قم از نظر کیفی و کمی لازم است تا دستگاه‌های دیگر نیز پای کار بیایند.