از توجه ویژه به شبکه‌سازی در شورای اسلامی شهر قم تا تشکیل جبهه مقاومت با قدرت شبکه‌سازی سردار سلیمانی
از توجه ویژه به شبکه‌سازی در شورای اسلامی شهر قم تا تشکیل جبهه مقاومت با قدرت شبکه‌سازی سردار سلیمانی
دکتر مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: یکی از رویکردهای شورای شهر شبکه‌سازی است كه به دنبال ايجاد ارتباط سازنده با افرادی که در تحقق اين هدف مؤثر بوده هستيم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مصطفی ملایی در گردهمایی «محراب شهر» که در آستانه رحلت شهادت گونه حضرت معصومه(س) در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، به تبیین ضرورت شبکه‌سازی در فعالیت‌های فرهنگی پرداخت و اظهار کرد: یکی از رویکردهای شورای شهر شبکه‌سازی است؛ شبکه‌سازی یعنی هنر ارتباط سازنده با افرادی که در تحقق هدف ما مؤثر هستند.

وی به تبیین ضرورت شبکه‌سازی از نگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: آیات ۱۰۳ تا ۱۱۵ آل‌عمران بر باهم بودن و مفهوم شبکه‌سازی تأکید کرده و آن را نعمت شمرده است؛ خداوند در این آیات می‌گوید اگر دنبال برکت در جامعه هستید باید مردم را به کار خیر دعوت و از منکر نهی کنید.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: امام خمینی(ره) ۱۵ سال در ایران نبودند ولی چیزی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی بر غرب و شرق شد شبکه‌سازی بود؛ شبکه‌سازی هادی، حامی و بانی نیاز دارد و هادی همچون امام خمینی(ره)، حامی مانند شهیدان باهنر، بهشتی، و مطهری و بانیانی مانند اصناف و کسبه و خود مردم هستند.

وی با تأکید بر اینکه از طریق این شبکه، پیام‌ها، اعلامیه‌ها و نوارهای سخنرانی امام به دست مردم می‌رسید، ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس نیز امام از این راهبرد استفاده کرد و دفاع مقدس را از رأس هرم به قاعده آورد و همه را دخیل کرد و این رویکرد باعث پیروزی دفاع مقدس در برابر ابرقدرت‌ها بود.

ملایی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند کار باید تشکیلاتی شود و این فرمایشات به کتاب تبدیل‌شده است، گفت: ایشان در بحث دشمنان نیز تذکر دادند که نفوذ خطرناک است ولی نفوذ جریانی و شبکه‌ای خطرناک‌تر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم نگاه چهارم به شبکه‌سازی را از نگاه شهید سردار سلیمانی مطرح و اذعان کرد: ایشان با قدرت بالایی که داشتند همه را در محور مقاومت کنار هم جمع کردند و شبکه‌ای اعتقادی و باوری را تشکیل داد و احیاگر بین‌المللی نهضت مقاومت شدند.