لزوم توجه به گسترش سرانه‌های فرهنگی به‌ویژه کتابخانه‌های عمومی در پردیسان
لزوم توجه به گسترش سرانه‌های فرهنگی به‌ویژه کتابخانه‌های عمومی در پردیسان
نیازمند عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: در منطقه پردیسان باوجود بیش از 200 هزار نفر جمعیت ایجاد و گسترش سرانه‌های فرهنگی ازجمله کتابخانه‌های عمومی مستلزم اهتمام ویژه مسئولین است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند در مراسم بزرگداشت روز «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار» استان قم که با حضور کتابداران، برگزیدگان هفته کتاب و جمعی از مسئولان فرهنگی استان در تالار غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، افزود: با توجه به طرح‌های جهش مسکن که قرار است در این منطقه قم انجام بگیرد؛ ضرورت افزایش سرانه‌های فرهنگی به‌ویژه کتابخانه‌های عمومی را بیشتر کرده تا شهروندان این شهر مجبور نباشند برای استفاده از کتابخانه‌های عمومی به هسته مرکزی شهر بروند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و ویژگی‌های پردیسان امیدواریم به‌زودی در این منطقه از شهر نیز شاهد بهره‌برداری از کتابخانه‌های عمومی باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: ضرورت اصلاح و تعدیل برخی قوانین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای گسترش کتابخانه‌های محلی ضروری است.

نیازمند با تأکید دوباره بر ضرورت احداث کتابخانه عمومی در سطح شهر خصوصاً محلات کم برخوردار گفت: در کاربری‌های تعریف‌شده شهری مکان‌های مشخصی برای احداث سرانه‌های فرهنگی همچون کتابخانه‌های عمومی پیش‌بینی‌شده اما متولی ساخت برای آن‌ها وجود ندارد و انتظار می‌رود نهادهای ذی‌ربط به‌ویژه مجموعه مدیریت استان در خصوص این موضوع فعال‌تر عمل نمایند.