توسعه طرح پیاده‌راه در محور خیابان چهارمردان
توسعه طرح پیاده‌راه در محور خیابان چهارمردان
مسگری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: پیش از این، طرح پیاده‌راه مابین سه‌راه بازار تا حرم مطهر به اجرا درآمد و پس از این بنا داریم محور چهارمردان و محدوده حرم مطهر تا چهارراه بیمارستان را نیز به پیاده‌راه تبدیل کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم محمود مسگری نائب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اشاره به مشکلات ترافیکی در محدوده هسته مرکزی شهر بیان داشت: به منظور کاهش ترافیک محدوده اطراف حرم و بازار، تدابیر و راهکارهایی ویژه ای اندیشه شده و اقدامات موثری نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی افزود: پیش از این با اجرای طرح پیاده‌راه مابین سه راه بازار تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) بخشی از مشکلاتی که در این محدوده برای زائران وجود داشت از بین رفت اما این پایان کار نیست. مسگری ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده بنا داریم محور چهارمردان و محدوده حرم مطهر تا چهارراه بیمارستان را نیز به پیاده‌راه تبدیل کنیم.

این عضو شورای شهر قم بیان داشت: موضوع دیگری که در راستای مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهر مورد پیگیری قرار گرفته است، ایجاد پارکینگ های عمومی در این بخش از شهر می باشد؛ یک نمونه از این پارکینگ ها پس از انجام کارهای مطالعاتی به اجرا درآمده است و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نائب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم عنوان کرد: اقدام دیگری که همواره مورد توجه شورای شهر و شهرداری بوده است، ترویج فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است که این موضوع نیز می تواند نقش بسزایی در کاهش ترافیک و تسهیل رفت و آمد در هسته مرکزی شهر ایفا کند.

این عضو شورای شهر همچنین به راهکارهای پیش‌بینی شده برای ساماندهی موتورسیکلت ها اشاره کرد و اظهار داشت: در محور های متصل به هسته مرکزی شهر بدنبال مکان هایی هستیم تا به عنوان “پارکینگ موتورسیکلت” در اختیار کسبه و بازاریان قرار دهیم.

در همین راستا علی نیک سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز به اعمال ممنوعیت در پارک موتور سیکلت در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و برخورد و توقیف موتور سیکلت‌هایی که خارج از پارکینگ‌های عمومی پارک می‌کنند اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۰ مجموعه پارکینگ در محدوده حرم مطهر مشخص شده تا موتورسیکلت‌سواران به این مراکز مراجعه کرده و موتورسیکلت خود را پارک کنند.

وی با اشاره به لیست پارکینگ‌های عمومی اطراف حرم مطهر گفت: انتهای پارکینگ شرقی مقابل صحن فاطمی، چهار راه بازار ابتدای کوی وحدت، پل علیخانی روبروی مسجد امام حسن، خیابان ارم کوی آب انبار سید عرب، خیابان نوزده دی جنب فروشگاه اتکا، پارکینگ شمالی، تقاطع انقلاب و عمار یاسر، خیابان ۱۹دی جنب مخابرات، پارکینگ میدان روح الله و پارکینگ جنب پاساژ زمزم برای پارک موتورسیکلت‌ها مشخص شده است.