حمایت مدیریت شهری از ساخت مساجد در شهر مقدس قم
حمایت مدیریت شهری از ساخت مساجد در شهر مقدس قم
محرری با اشاره به در نظر گرفتن مجوز تجاری برای مساجد سطح شهر اظهار داشت: الزام تأمین پارکینگ برای مساجد حذف‌شده است و در زمینه مجوزهای تجاری نیز به جهت کمک به درآمد پایدار تا سقف متراژ 90 مترمربع بدون هزینه می باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری سخنگوی شورای شهر قم صبح دوشنبه در هجدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به مسئله کمبود فضا در بافت جدید شهری اضافه کرد: نکته مهم استفاده بهینه از فضای موجود مساجد است.

وی با اشاره به اینکه بحث‌های مدیریتی و هیئت‌امنایی گاهی موجب شده از ظرفیت مساجد استفاده بهینه نشود افزود: وضعیت مدیریتی مساجد باید به طور دائم رصد شود.

وی گفت: ساعت کار مساجد هم موضوع بسیار مهمی است، مخصوصاً در مکان‌هایی که محل عبور مسافر است این موضوع اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

محرری با اشاره به در نظر گرفتن مجوز تجاری برای مساجد سطح شهر اظهار داشت: الزام تأمین پارکینگ برای مساجد حذف‌شده است و در زمینه مجوزهای تجاری نیز به جهت کمک به درآمد پایدار تا سقف متراژ ۹۰ مترمربع بدون هزینه می باشد.

محرری ادامه داد: در تفکیک اراضی هم اگر مسجد در سهم مالک محاسبه شود، مساحت مربوطه از اعمال ماده ۱۰۱ معاف خواهد بود، همچنین در صورت پیش‌بینی مسجد در سهم شهرداری، این مکان با مالکیت شهرداری به صورت رایگان برای احداث مسجد در اختیار خیران قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه غالب در شهر و کشور این است که مسجد باید حتماً وسیع و مجلل باشد اما مسجد اگر کوچک و کم‌هزینه باشد، امکان اجرایی شدن آن بسیار بیشتر است.