اقدامات مدیریت شهری در ترویج فرهنگ نماز باید الگو باشد
اقدامات مدیریت شهری در ترویج فرهنگ نماز باید الگو باشد
خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به اقدامات موثر مدیریت شهری در ترویج فرهنگ نماز در سطح شهر مقدس قم اظهار داشت: شهرداری قم از سازمان‌هایی است که در ترویج فرهنگ نماز نمره خوبی کسب می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، احمد خامه‌یار صبح دوشنبه در هجدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: استان قم به خانه نماز نیاز دارد؛ در این خانه می‌توانیم هنرمندان و نویسندگان و دانشجویان را به فرهنگ‌سازی در این حوزه تشویق کنیم.

وی افزود: همچنین این فرهنگسرا می‌تواند نمایشگاهی برای ارائه آثار تولیدشده در حوزه نماز داشته باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم به اهمیت نام‌گذاری در حوزه نماز اشاره کرد و گفت: در سطح شهر قم اسامی به نام نماز، صحیفه سجادیه، قرآن و غیره به‌اندازه کافی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی جای نماز خالی است اضافه کرد: برنامه پویش اذان که با همکاری شهرداری انجام شد بازخورد خوبی داشت اما این‌گونه کارها باید ادامه پیدا کند.

خامه‌یار با بیان اینکه نماز در بسیاری کارها مظلوم واقع‌شده است ادامه داد: ستاد اقامه نماز استان قم حدود ۹۰ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف دارد و از مهدکودک‌ها تا بیمارستان‌ها مسائل نماز پیگیری می‌شود.

وی افزود: ۲۵۰ اثر مکتوب و مستند در مرکز تخصصی نماز قم تولیدشده است اما جایی نیست که این‌ها ارائه شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به اینکه در بافت‌های شهری جدید مسجد کم دیده‌شده است خاطرنشان کرد: در پروژه‌های شهری بافت فرسوده هم که مساجد از بین می‌روند، باید پیش‌بینی جایگزین کردن صورت بگیرد.

خامه‌یار گفت: در مساجد بین‌راهی از هر استانی نمازخانه بیشتری داریم اما کیفیت نمازخانه باید ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور کمبود ۸۲ هزار مسجد در مطالعات دیده‌شده اظهار داشت: در صدور پروانه ساختمانی و مجوز تفکیک به این موضوع باید توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به اینکه شهرداری می‌تواند در ساخت و معرفی مسجد الگو در قم نقش داشته باشد گفت: مجمع خیرین مسجد ساز در قم باید فعال‌شده و کمک بیشتری داشته باشند.

وی ضمن تشکر از اقدامات شهرداری قم در حیطه ترویج فرهنگ نماز گفت: شهرداری قم از سازمان‌هایی است که در این ارزشیابی‌های نماز نمره خوبی کسب می‌کند.