مسئولان ملزم به اجرای تصمیمات شوراها هستند
مسئولان ملزم به اجرای تصمیمات شوراها هستند
ماشاالله سعادتمند رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: هم‌اکنون 120 هزار عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح کشور مشغول فعالیت هستند و طبق قانون مسئولان ملزم به اجرای تصمیمات شوراها هستند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ماشاالله سعادتمند در جلسه توجیهی و تبیینی وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا در سالن جلسات شهرداری، اظهار داشت: نهاد شورا جایگاه قرآنی داشته و تنها ۷۰ روز بعد از انقلاب و قبل از بسیاری از نهادهای دیگر فرمان به تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا داده شد.
وی با بیان اینکه حداقل ۱۰ اصل از قوانین قانون اساسی کشور به‌صورت مستقیم به نهاد شورا معطوف شده است ابراز کرد: در اصل یکصدم قانون اساسی برای پیشبرد اهداف بهداشتی، عمرانی، فرهنگی و غیره توجه ویژه‌ای بر بعد نظارتی شورا شده است.
رئیس شورای اسلامی استان قم ابراز داشت: هم‌اکنون ۱۲۰ هزار عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح کشور مشغول فعالیت بوده و طبق قانون مسئولان ملزم به اجرای تصمیمات شوراها هستند.
به گفته وی، علاوه بر شوراهای اسلامی شهر و روستا، شورای بخش، شورای شهرستان، شورای استان و شورای عالی استان‌ها نیز دارای وظایف قانونی هستند که گاهی در نگاه برخی مسئولان مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرد.
سعادتمند تصریح کرد: ما به دنبال ارتقای جایگاه قانونی شوراهای اسلامی شهر و روستا بر مبنای اصول قانون اساسی و تأکیداتی امام راحل هستیم.
وی با تأکید بر اینکه نهاد شورا گاهی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد و بروز تخلف توسط چند عضو این نهاد به تمام شوراهای اسلامی شهر و روستا تعمیم داده می‌شود یادآور شد: این در حالی بوده که بروز تخلف و اشکال در یک جمع ۱۲۰ هزار نفری وجود دارد، چه اینکه در بین ۲۸۰ نماینده مجلس شورای اسلامی نیز برخی نمایندگان دچار تخلفاتی می‌شوند.
عضو شورای اسلامی شهر قم اذعان کرد: از مسئولان انتظار داریم تا شورا باور باشند و نسبت به تکالیف محوله شوراهای بالادست مانند شورای استان توجه لازم را مبذول کنند.
وی ادامه داد: تداوم جلسات توجیهی و آموزشی شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از اولویت‌های شورای اسلامی استان است.