پیوست نگاری فرهنگی در پروژه‌ها و طرح‌ها در قم/لزوم استفاده از ظرفیت هنرمندان برای اجرای امر به معروف
پیوست نگاری فرهنگی در پروژه‌ها و طرح‌ها در قم/لزوم استفاده از ظرفیت هنرمندان برای اجرای امر به معروف
دکتر ملایی یکی از فعالیت‌های این کمیسیون را پیوست نگاری فرهنگی دانست و گفت: پیوست نگاری فرهنگی امروز به‌عنوان یک اولویت در شورای اسلامی شهر و شهرداری قم مطرح است تا در پروژه‌ها و طرح‌ها پیگیری کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی امروز در بیستمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، به اهمیت امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین شهیده راه امربه معروف و نهی از منکر حضرت زهرا(س) بوده است.

وی روایتی از حضرت علی (ع) در مورد امر به معروف و نهی از منکر را یادآور شد و افزود: ازنظر حضرت علی(ع) تمام کارهای خیر حتی جهاد در کنار امربه معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در کنار دریاست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، یکی از فعالیت‌های این کمیسیون را پیوست نگاری فرهنگی دانست و بیان کرد: پیوست نگاری فرهنگی امروز به‌عنوان یک اولویت در شورای اسلامی شهر و شهرداری قم مطرح است تا در پروژه‌ها و طرح‌ها پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: تدوین بوستان در تراز انقلاب اسلامی یکی دیگر از کارهای فرهنگی شهرداری بوده که و جلسات زیادی برای تدوین این طرح برگزارشده است.

ملایی یادآور شد: هر چیزی را خوب تکریم کنیم به همان اندازه استقبال می‌شود، لذا باید مهارت‌های لازم برای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه ایجادشده و آمران و ضابطان دوره‌های آموزشی لازم را ببینند.

وی تشکیل اتاق‌های فکر و اندیشه را لازم و ضروری خواند و تأکید کرد: باید از نخبگان و عالمان دعوت شود تا امربه معروف و نهی از منکر در جامعه علمی به‌عنوان یک ضرورت شناخته‌شده و به آن پرداخته شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم اذعان کرد: باید از ظرفیت هنرمندان نیز استفاده کرده و باید بدانیم ۷۵ درصد یادگیری از طریق چشم و ۱۵ درصد از طریق گوش بوده که باید جامعه هنری به میدان بیایند و از ابزار هنر بهره ببریم.