تردد بی دردسر در شهر حداقل خواسته معلولان است
تردد بی دردسر در شهر حداقل خواسته معلولان است
دکتر پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به مشکلات معلولین در سطح جامعه، اظهار داشت: با توجه به انتظارات جاری معلولان، حداقل درخواست این قشر توجه به قوانین بالادستی و تسهیل گری در جهت تردد در سطح شهر است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری با حضور دکتر پهلوانی مدیر کل  بهزیستی قم برگزار گردید، در این جلسه دکتر پهلوانی ضمن تشکر از مدیریت شهری در توجه به حوزه جامعه هدف بهزیستی اظهار داشت: در ابتدا از شورای اسلامی شهر قم به جهت حمایت از جامعه هدف بهزیستی تشکر خاصه دارم، وظایف متعدد و متنوعی در حال حاضر در حال پیگیری و انجام توسط بهزیستی می باشد.

وی ادامه داد: امید دارم سایر نهادها ناظر به این نگاه، یاری گر این سازمان در جهت پیگیری امور این عزیزان باشند تا مشکلاتی که در زمینه تردد و … جاری است با کمک همه دستگاه ها مرتفع گردد.

وی با اشاره به موضوع مناسب سازی اماکن عمومی، پاساژها و اتوبوسها در سطح شهر اظهار داشت: طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولین، کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها و مؤسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای‌عمومی، موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمانها، اماکن عمومی، معابر‌ووسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای‌معلولان همچون افراد عادی فراهم گردد.

پهلوانی ادامه داد: با توجه به موضوع بیان شده و انتظارات جاری توسط معلولین عزیز، حداقل درخواست این قشر توجه به قوانین بالادستی و تسهیل گری در جهت تردد این عزیزان می باشد.

وی افزود: دریافت عوارض قابل توجه شهرداری از خیرین موضوع قابل بررسی دیگری است که نیازمند توجه بیشتر است، در حال حاضر خیرین آمادگی احداث بنا و ساختمان برای مراکز خیریه ویا معلولین را دارند اما دریافت این عوارض باعث شده است در موارد متعدد بانیان خیر از کار خیر منصرف شوند، لذا استدعا دارم اعضاء محترم شورا در این مباحث بعنوان نمایندگان مردم چاره اندیشی کنند.

درادامه  این جلسه آقایان  روح الله ذوقی، حجت‌الاسلام والمسلمین منصور رضوانی، باقری و تقی یوسفی مفید نمایندگان و مدیران تشکلهای معلولین استان به بیان مشکلات این قشر در استفاده از امکانات شهری و موانع و نواقص پرداختند.