بهره‌برداری از پیاده‌راه آیت‌الله مرعشی نجفی به‌زودی
بهره‌برداری از پیاده‌راه آیت‌الله مرعشی نجفی به‌زودی
نیازمند عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم وضعیت پروژه پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر رویکرد شهرداری قم بر افزایش بسترهای شهر انسان‌محور گفت: این پیاده راه آخرین مراحل عمرانی خود را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه پیاده‌راه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) اظهار داشت: برای این پروژه ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود که طول این پروژه ۳۳۰ متر و عرض آن حدود ۲۰ متر است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: یکی از رویکردهای جدید مجموعه مدیریت شهری قم توجه به شهر انسان‌محور و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، پیاده راه‌ها و مسیرهای ایمن دوچرخه‌سواری است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت برخی پروژه‌های عمرانی شهرداری قم، اظهار داشت: زیرگذر امام حسین(ع)در بلوار جمهوری اسلامی یکی از طرح‌های مهم عمرانی است که هم‌اکنون۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به گفته مسئولان شهرداری تا پایان بهار سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیازمند با بیان اینکه ۸۷ میلیارد تومان برای راه‌اندازی این پروژه حمل‌ونقلی و عمرانی بودجه برآورد شده است، ادامه داد: تملک پلاک‌های باقی از معضلات پیش روی این پروژه است.

وی، اهمیت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام را از رویکردهای مهم مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر دانست و خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر قم بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام طبق برنامه زمان بدی شده تأکید دارد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر قم اذعان کرد: پروژه سرمایه‌گذاری مشارکتی چهارسو از طرح‌های سرمایه‌گذاری دیگری است که در مراحل پایانی خود قرار دارد که با بهره‌برداری از آن ۳۹۰ سلول پارکینگ در یکی از بافت های متراکم جمعیتی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی یکی از اولویت‌های کمیته بانوان و خانواده شورای شهر را لحاظ کردن پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی در پروژه‌های عمرانی و تفریحی دانست و اظهار داشت: در پروژه چهارسو پیوست های فرهنگی و اجتماعی در حد قابل قبولی رعایت شده و هم‌اکنون افراد معلول بدون اینکه دچار مشکلی در تردد شوند می‌توانند از فضاهای تجاری و همچنین پارکینگ آن به‌راحتی استفاده کنند.

نیازمند، در ادامه عنوان کرد: احداث ۸ مجتمع فرهنگی ورزشی در مناطق هشت‌گانه نیز که از سه سال گذشته به‌صورت جدی در دستور کار شهرداری قرار گرفته و در حال انجام است و مجتمع فرهنگی ورزشی منطقه ۵ نیز به‌زودی تکمیل خواهد شد.

وی آخرین وضعیت پروژه تقاطع شهدای روحانیت را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: این پروژه به دلیل حل مباحث مربوط به دکل‌های فشارقوی برق حدود ۴ ماه متوقف بود و به همین دلیل از برنامه زمان‌بندی خود عقب‌افتاده است.

نیازمند، تصریح کرد: پروژه تقاطع شهدای روحانیت و اتصال آن به بلوار یادگار امام در راستای تکمیل رینگ‌های ترافیکی شهر در حال انجام است و این پروژه هم‌اکنون ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۳۳ میلیارد تومان برای آن بودجه در نظر گرفته‌شده است.

نیازمند در پایان با اشاره به پروژه تونل غدیر و ادامه طرح ترافیکی عمار یاسر، عنوان کرد: تملک پلاک‌های باقی‌مانده از مسائل مهم این پروژه است که برای این پروژه ۷۴ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی‌شده است و تونل غدیر که از زیرگذر عمار یاسر آغاز می‌شود در خیابان ممتاز در محله صفاییه به سطح صفر می‌رسد.