توجه به مقوله های فرهنگی نیازمند عزم همه دستگاه های می باشد
توجه به مقوله های فرهنگی نیازمند عزم همه دستگاه های می باشد
مالکی نژاد اظهار داشت: تبیین سبک زندگی شهدایی و اقدامات شهدای گران‌قدر اسلامی به‌تنهایی از دست شهرداری خارج است و نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی است؛ ما به دنبال انجام کارهایی ماندگار مانند خانه موزه شهیدان زین‌الدین هستیم که برای سایر شهرها الگوپذیر باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن مالکی نژاد در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با مدیرکل صداوسیمای استان، با اشاره به نقش صداوسیما در ارتقای فرهنگ اجتماعی، اظهار داشت: اثر فرهنگی صداوسیما در ارتقای فرهنگ بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه پیوست نگاری فرهنگی باید در بین مردم به‌درستی تبیین شود، ابراز کرد: مباحث فرهنگی همیشه مورد تأکید و دغدغه امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع و علمای حوزه علمیه قم است.
عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: هدف کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بر این است که پیوست نگاری فرهنگی را در پروژه‌های عمرانی و تفریحی به‌عنوان یک‌رویه ثابت نهادینه کند.
وی ادامه داد: تورهای قم گردی یکی از اقدامات مثبت شهرداری قم طی سال‌های گذشته بوده که در این راستا بازدید از بیت تاریخی امام راحل(ره) و خانه موزه شهیدان زین‌الدین، فخری زاده و شفیعی مورد توجه مردم قرار گرفته است.
به گفته مالکی نژاد، رونق تورهای قم گردی در قالب بازدید از بیت تاریخی امام راحل(ره) و خانه موزه‌های فعال می‌تواند در ارتقای تربیتی و خروجی‌های فرهنگی و سبک زندگی اسلامی و شهدایی اثر زیادی داشته باشد.
وی با بیان اینکه شهید فخری زاده هنوز برای مردم معرفی نشده است، اظهار داشت: تدوین نرم‌افزاری جذاب از زندگی‌نامه علمی و اخلاقی شهید محسن فخری زاده از شهدای شاخص هسته‌ای نیز آغازشده است.
عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: تبیین سبک زندگی شهدایی و اقدامات شهدای گران‌قدر اسلامی به‌تنهایی از دست شهرداری خارج است و نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی است؛ ما به دنبال انجام کارهایی ماندگار مانند خانه موزه شهیدان زین‌الدین هستیم که برای سایر شهرها الگوپذیر باشد.
وی تأکید کرد: اقدامات فرهنگی و اثربخش و مسجد محور موسسه تبیان قم می‌تواند در نقش الگودهی در سطح ملی داشته باشد و لازم بوده تا این قبیل گروه‌های تربیت‌شده قم معرفی شوند.