تملکات مانع بزرگ شهرداری قم در اجرای پروژه‌های عمران شهری است
تملکات مانع بزرگ شهرداری قم در اجرای پروژه‌های عمران شهری است
دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت:اجرای پروژه‌های عمران شهری در بافت متراکم شهری و تملک پلاک‌های مجاور از موانع مهم و بزرگ در بهره‌برداری سریع از طرح‌های توسعه شهری است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سیدمحمدحسین دهناد با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر قم اظهار داشت: شهر یک موجود زنده است و برای آبادانی جدید و نگهداری زیرساخت‌های گذشته باید توجه لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه با وجود محدودیت منابع مالی و اعتباری موجود در سطح کلان، پروژه‌های شهرداری قم در حال انجام است تصریح کرد: بخش مهمی از این پروژه‌ها را تقاطع‌های غیرهمسطح، ساخت بوستان‌ها و بازگشایی‌های مختلف شامل می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: بخشی از پروژه‌های عمران شهری با مشارکت بخش خصوصی و بخشی دیگر نیز توسط شهرداری قم که از پروژه‌های اولویت‌دار شهری بوده در حال اجراست.

وی با تأکید بر اینکه با بهره‌برداری از پروژه مشارکتی چهارسو حدود ۴۰۰ پارکینگ در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، ابراز کرد: پروژه چهارسو تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

دهناد خاطرنشان کرد: یکی از مسئولیت‌ها و رسالت‌های نهاد شورا جایگاه نظارتی است و اعضای شورا با بازدیدهای میدانی از نزدیک در جریان پیشرفت و موانع پروژه‌های عمرانی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به عملکرد کلی شهرداری قم در اجرای پروژه‌های شهری، تصریح کرد: اجرای پروژه‌های کلان در بافت متراکم شهری، مبحث تملکات، مشکلات تأسیساتی و مباحث اعتباری از دشواری‌های شهرداری قم در اجرای پروژه‌های عمران شهری است.