آپارتمان سازی در قم اجتناب ناپذیر است
آپارتمان سازی در قم اجتناب ناپذیر است
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: رفتن به سراغ آپارتمان سازی در شهر قم به دلیل افزایش جمعیت این شهر اجتناب ناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم: عبدالله جلالی با اشاره به وضعیت توسعه شهر قم اظهار کرد: بحث آپارتمان سازی و احداث ساختمان‌ها با طبقات بالا در شهر براساس طرح تفصیلی قم است و براساس این طرح برخی از مناطق همچون بنیاد و انسجام، مناطق با تراکم زیاد است. شهرداری در خصوص صدور مجوز ساخت منازل از طرح تفصیلی تبعیت می‌کند و فضاهای سبز در مناطق با تراکم زیاد، گسترده است، البته در زمینه فضای آموزشی و فضای درمانی در این مناطق کمبود داریم.

وی افزود: رفتن به سراغ آپارتمان سازی در شهر قم با افزایش جمعیت این شهر اجتناب ناپذیر است، شهر قم یک کلان شهر است و هر چه که شهر توسعه پیدا کند، نیاز به سرمایه گذار‌ی بیشتری برای ایجاد زیرساخت‌ها وجود دارد، به همین دلیل احیای بافت فرسوده باید در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بلوار غدیر را یک منطقه رو به توسعه دانست و تصریح کرد: شهرداری در این منطقه زمین در اختیار ندارد که در اختیار بخش آموزش قرار بدهد، البته در صورت نیاز به این بخش کمک می‌کند.

جلالی با اشاره به توسعه فضای سبز در شهر قم اظهار کرد: کارهای زیادی در خصوص فضای سبز در پردیسان صورت گرفت، در شعاع ۲۰۰ متری بلوار آیت‌الله بروجردی پیش بینی احداث فضای سبز شده است و ۶۰ هکتار فضای در این بلوار ایجاد می‌شود. در هسته مرکزی شهر قم کمبود فضای سبز داریم و به دنبال احداث بوستان‌های محلی در این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: روند احیای بافت فرسوده در شهر قم، کند است، ستاد استانی بازآفرینی شهری در استان قم باید فعال تر شود و شهرداری قم آمادگی کمک برای احیای بافت فرسوده را دارد. رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان خاطرنشان کرد: در شهرداری قم و سازمان‌های وابسته انضباط مالی حاکم است و این مساله با پیگیری اعضای شورای شهر حاصل شد.