پیوست نگاری فرهنگی در پروژه‌های مسکونی قم مورد توجه باشد/انتقاد از اجرای نماهای رومی در قم
پیوست نگاری فرهنگی در پروژه‌های مسکونی قم مورد توجه باشد/انتقاد از اجرای نماهای رومی در قم
دکتر ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برخی از مشکلات کنونی مجتمع‌های شهری در فقر سرانه‌های فرهنگی، گفت: پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی باید در انجام مجتمع‌های مسکونی مورد توجه باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی امروز در بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، اظهار داشت:  در شهر مقدس قم متأسفانه شاهد نماهایی هستیم که هیچ ارتباطی با فرهنگ و هویت ایرانی-اسلامی و سبک زندگی مردم ایران ندارد.

وی با اشاره به مسئله نماهای رومی، اذعان کرد: نماهای رومی در شهر قم خودنمایی می‌کند و برخی از این ساختمان‌های بلندمرتبه حتی دید به اماکن مذهبی مانند مسجد مقدس جمکران را نیز کور کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: در ساخت‌وسازهای شهری باید پیوست نگارهای فرهنگی و اجتماعی به‌صورت کامل دیده شود تا مشکلاتی که هم‌اکنون در پردیسان از نظر فقر سرانه فرهنگی وجود دارد، تکرار نشود.

وی همچنین با اشاره به طرح شورا در خصوص الزام شهرداری در تهیه و تدوین پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی برای تمامی پروژه‌های شهری، گفت: هدف از این طرح عینیت‌بخشی به باورهای دینی و هویتی است که باید در اجرای تمام پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

ملایی یادآور شد: مترو، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری و غیره از مباحث مهمی است که باید پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی در آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد.