حضرت زهرا(س) نمونه بارز و الگوی زن مسلمان است
حضرت زهرا(س) نمونه بارز و الگوی زن مسلمان است
نیازمند با اشاره به ایثار، بخشندگی و ولایت‌پذیری حضرت زهرا (س) اظهار داشت: جایگاه مادر والاست، اهمیت توجه به خانه و خانواده ازجمله مسائلی است که حضرت زهرا(س) به آن بها می‌دادند، لذا اگر ایشان را الگوی خود قرار دهیم و توسل به ایشان داشته باشیم در زندگی از عنایات خاصه ایشان بهره مند خواهیم شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند در جشن میلاد پرنور حضرت زهرا سلام‌الله علیها، گرامیداشت مقام زن و قدردانی از زحمات خادمان امامزاده موسی مبرقع علیه‌السلام که با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدر مدیر اجرایی امامزاده موسی مبرقع(ع) و جمعی از خادمان این بقعه مبارکه در سالن جلسات امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد، با اشاره به برخی خصوصیات برجسته حضرت فاطمه سلام‌الله علیها اظهار داشت: حیا و عفت ازجمله خصوصیات بارز حضرت زهرا سلام‌الله علیها محسوب می‌شود و ایشان نمونه بارز و کامل الگوی زن مسلمان هستند، بانوی دو عالم در دوره‌ای که به عصر جاهلیت شهرت داشته بانویی بودند که عفت و حیا از ویژگی‌های ایشان بود.

وی ساده زیستی را از دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا(س) ذکر کرد و افزود: ایشان دختر پیامبر خاتم‌الانبیاء(ص)، پیامبری که تمام جزیره‌العرب به ایشان ایمان آوردند به‌حساب می‌آمد؛ اما می‌بینیم در شب عروسی لباس عروسی‌ خود را به زن فقیر می‌بخشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم خطاب به مادران تأکید کرد: جایگاه مادر والاست، اگر آثار فرزند پروری در شماست به خود افتخار کنید که این راه رستگاری شماست؛ اهمیت توجه به خانه و خانواده ازجمله مسائلی است که حضرت زهرا(س) به آن بها می‌دادند، لذا اگر ایشان را الگوی خود قرار می‌دهیم اگر بانوان گاهی از کار خانه‌داری خسته می‌شوند به یاد حضرت زهرا بیفتند و توسل به ایشان داشته باشند و با ارادت به ایشان به اجر و پاداش برسند.

وی با اشاره به سخنان سردار شهید سلیمانی در خصوص ارزش مقام زنان از زبان هم‌رزمش گفت: سردار خطاب به مردان می‌گفت” شما اگر برای شهادت می‌آیید راه رستگاری مردان شهادت است. اما زنان هر روز راه رستگاری را می‌پیمایند”، تربیت فرزند، اداره خانواده، همسر داری، داشتن عفاف و حجاب این‌ها راه رستگاری است.

مسئول امور بانوان امامزاده موسی مبرقع علیه‌السلام خاطرنشان کرد: ایثار و بخشندگی و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های دیگر حضرت زهرا سلام‌الله علیها است.

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم در زمینه وعده‌ای که رسول خدا به زنان مسلمان دادند که در صورت دارا بودن ۵ خصلت به شفاعت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها می‌رسند، افزود: خواندن نماز واجب یومیه، روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، انجام حج واجب، پرداخت زکات و اطاعت‌پذیری از شوهر این ۵ خصلت را اگر زنان مسلمان رعایت کنند، بر اساس فرمایش پیامبر اسلام به شفاعت حضرت زهرا سلام‌الله علیها خواهند رسید.

وی در پایان به داشتن سعه‌صدر خادمان در برخورد با زائران تأکید کرد: اگر بناست از حضرت زهرا(س) الگوبرداری شود لازم است خادمان آستان با صبوری و اخلاق خوش با زائران برخورد کنند، هرچند در برخی مواقع ممکن است با بی‌مهری مواجه شوند اما صبوری را سرلوحه اخلاقشان قرار دهند.

در ابتدای مراسم مریم کشوری معاون فرهنگی واحد خواهران امامزاده موسی مبرقع علیه‌السلام در زمینه برنامه‌های مختلف گروه فرهنگی، اظهار داشت: کلاس‌های مهدویت، مداحی و خیاطی در حرم به‌صورت رایگان برای خادمان دایر است.وی افزود: همچنین با حضور اساتید برجسته ازجمله خانم نقدی جلسه مشاور خانواده روزهای سه‌شنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ ظهر برقرار است که خادمان می‌توانند از این جلسات بهره کافی ببرند.

لازم به ذکر است این مراسم که همراه با مولودی‌خوانی بوده از زحمات برخی از خادمان آستان با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد و در پایان به عده‌ای از شرکت‌کنندگان در مراسم با انجام مراسم قرعه‌کشی، کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا گردید.