مردم عائله ما هستند و برای از بین بردن آسیب های اجتماعی جامعه باید اقدامی همگانی صورت گیرد
مردم عائله ما هستند و برای از بین بردن آسیب های اجتماعی جامعه باید اقدامی همگانی صورت گیرد
حجت الاسلام وحدتی مدیرکل خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه دشمن با هزینه بالا به خانواده‌ها ورود کرده و آسیب جدی زده است، گفت: دشمنان با هدف از بین بردن بیان و کانون اصلی در جامعه ایرانی که خانواده است، هزینه کرده و این مهم را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحدتی آراسته مدیرکل خدمات اجتماعی؛ پیشگیری و درمان آسیبها در دومین جلسه ستاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی جامعه که با همکاری نهادها عالی حوزه و ادارات و ارگان های استان قم که به میزبانی کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم برگزار گردید با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مدظله العالی در سالیان اخیر دغدغه‌های زیادی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در جامعه را عنوان کردند، اظهار کرد: با توجه به احصا اسیب های اصلی جامعه که تقریبا بالغ‌ بر ۷۰ آسیب مختلف در کشور شناسایی شده است که این آسیب‌ها در استان ها و شهرها با توجه به شرایط محیطی متفاوت می باشد و به شکل‌های مختلف ظهور و بروز پیدا می کند که باید بصورت ویژه وارد عمل شد.

وی افزود: استان قم را باید فراتر از یک استان دید، چرا که ظرفیت علمی و دینی که در این استان با وجود حوزه های علمیه و تاثیر گذار در جامعه وجود دارد باید پایگاه و الگوی برای کل جامعه کشور باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این موضوع، در دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر زمانی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و تمامی استان های کشور را وارد عمل کرده است لذا به این موضوع پرداختیم که حوزه علمیه به‌عنوان متولی دین، اخلاق و فرهنگ جامعه، در خصوص پیشگیری از این آسیب‌ها چه نقشی می‌تواند داشته باشد.

به گفته مدیرکل خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور، ستادی متشکل از تمامی ارگان‌های متولی در امور آسیب‌های اجتماعی تشکیل‌شده و دست یاری به‌سوی آن‌ها دراز کردیم و با قوت در حال تشکیل کارگروه‌ها و آیین‌نامه‌های لازم هستیم که ذیل این ستاد کمیته ها و کارگروه های مرتبطی با اولویت بندی در حال شکل گیری و در دستور کار است.

وحدتی با تأکید بر اینکه دشمن با هزینه بالا به خانواده‌ها ورود کرده و آسیب جدی زده است، گفت: هدف اصلی دشمن از بین بردن بیان و کانون اصلی که خانواده می باشد در دستور کار خود دارد و با توجه به اهمیت نقش پدر و مادری؛ لذا متاسفانه در سال های اخیر نقش پدران و مادران در تربیت فرزندان تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار گرفته و مقداری رنگ عوض کرده که باید در این زمینه قدم برداریم تا به نتایج مطلوب دست‌یابیم ان شاالله.

وی اضافه کرد: هرکجا حوزه و روحانیت در بین جامعه و مردم بوده و به سمت دیگر ارگان‌ها رفته استقبال خوبی از آن شده و مجموعه‌ها از حوزه علمیه انتظار دارند که در کنارشان باشد و این یک امر طبیعی و انتظار درستی است و ما می‌خواهیم ظرفیت حوزه علمیه در این ستاد در اختیار ارگان‌های دیگر قرار گیرد.

وحدتی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر با ظرفیت بالایی که دارند در موضوع فرهنگ شهروندی رسالت سنگینی دارند و باید در این زمینه بیش‌ازپیش کار کنند و از ظرفیت حوزه علمیه نیز در این مسیر استفاده کنند.

در اخر اشاره کردند با توجه به نگاه بلند مدیر محترم حوزه های علمیه حضرت آیت الله اعرافی دامت برکاته به موضوع آسیب های اجتماعی و سیاسی جامعه؛ با ورودشان در تمامی عرصه ها با یک حرکت نو و جدید تفاهم نامه هایی با تمامی نهادها و وزارت خانه ها کشور نوشتند که مسیر را برای ما هموار ساخته اند. یکی از دغدغه های اصلی ما در حوزه لبیک گویی به فرمان حضرت ایت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی در دو موضوع اولا بیانیه گام دوم انقلاب و دوم جهاد تبیین یکی از وظایف اصلی تمامی ارگان های و نهادهای عالی کشور می باشد که امیدواریم در این مسیر قدمهای بلندی برداریم.