توسعه عقلانی شهر قم با استفاده از مدل‌های جدید و متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی/تغییر اساسی در چهره شهر قم در سال‌های اخیر
توسعه عقلانی شهر قم با استفاده از مدل‌های جدید و متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی/تغییر اساسی در چهره شهر قم در سال‌های اخیر
سید وحید میر نظامی رئیس شورای اسلامی شهر اراک، توسعه شهر قم را در حوزه‌های شهرسازی، فضای سبز، حمل‌ونقل عمومی و احیای بافت فرسوده مورد توجه قرارداد و گفت: این توسعه عقلانی بر اساس مدل‌های جدید توسعه شهری متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی بوده که بسیار باارزش است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سیدوحید میرنظامی در حاشیه حضور در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، به نحوه تعامل شوراهای شهرهای مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: تبادل تجربه بین شورای شهرهای مختلف کشور می‌تواند در توسعه شهرها نقش مهمی داشته باشد.

وی از حضور کمیسیون‌های مختلف شورای اسلامی شهر اراک در شورای اسلامی شهر قم در هفته آینده خبر داد و افزود: شهر قم در دو دهه اخیر در حوزه مدیریت شهری بسیار موفق عمل کرده و تجربیات گران‌سنگی کسب کرده است و توسعه شهری رشد قابل‌توجه‌ای داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک، حضور شهرداری با پشتوانه مدیریتی و علمی را در توسعه شهر بسیار مؤثر دانست و ابراز کرد: با توجه به تجربیات شهر قم در این سال‌ها، نیاز بوده که این‌گونه تعاملات و تبادل تجربه بین دو شهر انجام شود.

وی تغییرات شهر قم را در حوزه‌های ترافیکی، سیما و منظر و فضای سبز قابل‌توجه دانست و تصریح کرد: در چند سال گذشته شهر قم ازنظر شهرسازی خیلی جذابیتی نداشت و به‌جز حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه که پایگاه دینی بود بقیه شهر جذابیت‌های بصری لازم را نداشت.

میرنظامی، تحولات شهر قم را در دهه اخیر مورد توجه قرارداد و یادآور شد: تغییرات شهر در بخش توسعه شهری ارزشمند بوده و سعی کرده به‌روز باشد و از مدل‌های جدید توسعه شهر و متناسب فرهنگ اسلامی ایرانی استفاده کند.

وی طراحی پردیسان را نمونه‌ای از توسعه شهر در دو دهه اخیر عنوان کرد و گفت: احیای بافت‌های فرسوده و تحول در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر نمادهای توسعه عقلانی شهر در چند سال گذشته بوده که درنتیجه حضور اعضای باتجربه در شورای اسلامی شهر قم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: در چند دوره اخیر شورای اسلامی شهر قم، کسانی حضور داشتند که سابقه مدیریتی و اجرایی در شهرداری و استانداری داشته و درگیر مباحث قانونی، حقوقی و عمرانی و شهرسازی بوده‌اند.

وی تأکید کرد: برای کسب تجربه باید در کنار کسانی قرار گرفت که بتوانند به دانش ما بیفزاید و امروز شهر قم دارای این ویژگی بوده و می‌تواند در توسعه شهر اراک به ما کمک کرده و ان‌شالله در سال آینده میزبان اعضای شورای اسلامی شهر قم در اراک خواهیم بود.