معرفی دستاوردهای مدیریت شهری قم بخشی از جهاد تبیین است
معرفی دستاوردهای مدیریت شهری قم بخشی از جهاد تبیین است
دکتر ملایی معرفی دستاوردهای مدیریت شهری را نیز بخشی از جهاد تبیین خواند و گفت: مدیریت شهری برای جهاد تبیین باید از همه ظرفیت‌های شهرداری و هنرمندان استفاده کرده تا شهرداری با هنرمندان پیوند خورده و با فراخوان و حمایت از هنرمندان نقش خود را در این جهاد ایفا کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مصطفی ملایی در گفت‌وگویی به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار داشت: جهاد ازنظر ایشان هر تلاشی که در راستای روشنگری چهره دشمنان باشد، بوده و تبیین به معنای هویدا و آشکار کردن است و ایشان بر استفاده و بهره‌مند شدن از ظرفیت و تخصص هنرمندان و رسانه تأکید دارند.

وی مدیریت شهری را با توجه به بر عهده داشتن ۳۷۴ وظیفه، دارای مسئولیت سنگینی دانست و افزود: شهرداری‌ با کمک اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سازمان زیباسازی و سازمان پارک‌ها و فضای سبز می‌توانند در جهت رفع دغدغه مقام معظم رهبری در اجرای جهاد تبیین و عملی شدن راهبرد رهبری برای جهان اسلام وارد میدان شوند.

رئیس کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، جلوگیری از تحریف را گام نخست در جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: برای اجرای دقیق جهاد تبیین نباید تحریف، تخریب و تضییع صورت بگیرد و از آن‌طرف نیز باید دستاوردها و قوت‌ها به‌خوبی تبیین شود تا چهره حقیقی نظام معرفی شود.

وی یکی از دسیسه‌های دشمنان را تطهیر چهره خبیث طاغوت عنوان و بیان کرد: مدیریت شهری می‌تواند با تبیین درست دستاوردها انقلاب و نظام در قالب بنر، ابزارهای مختلف رسانه‌ای، دیوارنویسی، ساخت سردیس‌ها و … این دستاوردها را منعکس کرده و به مردم نشان داده و اسطوره‌های انقلاب و نظام را معرفی کند.

ملایی، معرفی دستاوردهای مدیریت شهری را نیز بخشی از جهاد تبیین خواند و تأکید کرد: مدیریت شهری برای جهاد تبیین باید از همه ظرفیت‌های شهرداری و هنرمندان استفاده کرده تا شهرداری با هنرمندان پیوند خورده و با فراخوان و حمایت از هنرمندان نقش خود را در این جهاد ایفا کند.

وی ادامه داد: شهرداری با کمک سازمان‌ها و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل می‌تواند در جهت گفتمان‌سازی کردن نسبت به ارتقاء تعلق و دل‌بستگی به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از سویی دیگر تقویت باورهای مردم و همچنین روشنگری در نقش دشمنان برای تخریب نظام وارد میدان شود.

رئیس کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، از حمایت شورای اسلامی شهر از فعالیت شهرداری در حوزه جهاد تبیین خبر داد و گفت: به‌زودی جلسه‌ای با حضور اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی، سازمان زیباسازی و سازمان پارک‌ها و فضای سبز در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا برگزار خواهیم کرد.

وی اجرای درست جهاد تبیین را عامل ایجاد نشاط اجتماعی و امید در جامعه دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های مردمی مانند هیئت، کانون‌های مساجد، پایگاه‌های بسیج نیز استفاده کرده و آن‌ها را همراه کنیم و شهرداری از آن‌ها حمایت‌های لازم را داشته باشد و تا امروز نیز این حمایت صورت گرفته است.

ملایی در ادامه به روش‌های مختلف جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: در هر زمان این جهاد تبیین روش خاصی داشته و جهاد تبیین از زمان حضرت زهرا(س) و با روشنگری حضرت بر ولایت حضرت علی(ع) و نقش حضرت زینب(س) در عاشورا اجراشده و در زمان حضرت امام نیز در قالب سخنرانی‌ها، اعلامیه، مجالس وعظ و دیوارنویسی جهاد تبیین انجام می‌شد.

وی شهدایی مانند شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مدنی را سرداران و بزرگان جهاد تبیین خواند و خاطرنشان کرد: امروز نیز باید در فضای مجازی و به روش نوین و علم روز این جهاد تبیین انجام شود و با آگاهی بر شرایط زمان اجاره تسلط دشمنان را ندهیم و در این راستا جایگاه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی ارتقا پیداکرده و بودجه‌ای مجزا برای فضای مجازی در نظر گرفته‌ایم.

رئیس کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در پایان نظر مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی را یادآور شد و گفت: مقام معظم رهبری عظمت فضای مجازی را به‌اندازه عظمت انقلاب می‌دانند و باید به این عرصه بیش از بیش توجه کنیم همان‌طور که دشمنان در این حوزه سرمایه‌گذاری عظیمی کرده‌اند.