بازگشایی بلوار شهیدان برقعی میراث تاریخی قم را از گمنامی خارج می‌کند
بازگشایی بلوار شهیدان برقعی میراث تاریخی قم را از گمنامی خارج می‌کند
مسگری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افتتاح بلوار شهیدان برقعی، گفت: با بازگشایی این محور عملاً تعداد زیادی از بافت های تاریخی و مغفول مانده قم از حالت مجهولیت و گمنامی خارج خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری امروز در آیین افتتاح رسمی بلوار شهیدان برقعی و ۱۹ پروژه خدماتی، فرهنگی و تفریحی در سالن رضوان شهرداری قم، اظهار داشت: مردم این منطقه بیش از نیم‌قرن برای بهره‌برداری از این طرح رنج‌کشیده بودند و بخشی از مسیر این پروژه از سال‌های گذشته به‌صورت جزئی تخریب‌شده بود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برای پیشبرد سریع‌تر این پروژه ترافیکی اعضای شورای اسلامی شهر قم به‌صورت چهره به چهره و خانه به خانه با اهالی و شهروندان صحبت کرده بودند.

وی با اشاره به قرارگیری بخشی از این پروژه در بافت تاریخی شهر، یادآور شد: با باز شدن این مسیر، برخی بافت‌های تاریخی مغفول مانده مانند بیت تاریخی آیت‌الله بهاءالدینی، مدرسه مومنیه، محله سفیدآب و سایر اماکن تاریخی بازگشایی‌شده است.

مسگری یادآور شد: با بازگشایی این محور عملاً تعداد زیادی از بافت های تاریخی و مغفول مانده قم از حالت مجهولیت و گمنامی خارج خواهند شد.

وی با اشاره به‌ضرورت دوطرفه شدن خیابان آذر برای جلوگیری از ایجاد خسارت به کسبه این محله از شهر قم، تصریح کرد: تعیین تکلیف اطراف بقعه مبارکه چهل اختران و تعیین تکلیف مسجد امام زین‌العابدین(ع) دو مساله مهمی است که انتظار می‌رود برای افزایش رفاه حال شهروندان هر چه زودتر مشخص شود.