بلوار شهیدان برقعی نقش مستقیمی در رونق ابنیه تاریخی و میراثی قم دارد
بلوار شهیدان برقعی نقش مستقیمی در رونق ابنیه تاریخی و میراثی قم دارد
مسگری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم، بهره‌برداری از بلوار شهیدان برقعی را در معرفی و سهولت در مسیر دسترسی بقاع متبرکه، ابنیه تاریخی و میراثی اثرگذار دانست.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری با اشاره به بهره‌برداری رسمی از پروژه شهیدان برقعی در منطقه یک شهری قم، اظهار داشت: بیش از نیم‌قرن از آغاز این پروژه ترافیکی شهر می‌گذرد و طی این سال‌ها اهالی و ساکنان منطقه با مشکلات و چالش‌های زیادی روبه‌رو شده بودند.

وی اهمیت ترافیکی بلوار شهیدان برقعی را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این بلوار، اتصال خیابان آیت‌الله طالقانی و خیابان انقلاب با سهولت بیشتری انجام و رضایتمندی شهروندان افزایش‌یافته است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: این پروژه به‌ویژه در ۲۰ سال گذشته با تخریب برخی پلاک‌ها با نوعی درهم ریختگی و چالش روبه‌رو شده بود و مشکلات زیادی برای عموم مردم قم به‌ویژه مجاوران این منطقه از شهر به وجود آورده بود.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه از شهر قم در طول دوران انقلاب و جنگ تحمیلی خدمات زیادی به کشور ارائه داده‌اند، یادآور شد: طی ۳ سال گذشته با تزریق بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه‌های عمومی، این پروژه پس از ۵۶ سال از وضعیت بلاتکلیفی خارج و به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مسگری با اشاره به نقش بلوار شهیدان برقعی در دسترسی بین حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بقاع متبرکه چهل اختران، گفت: با بهره‌برداری از این بلوار انتظار می‌رود حرم مطهر چهل اختران و سایر ابنیه و اماکن تاریخی این محور از غربت خارج شوند.