از لزوم تعیین تکلیف ۳ پروژه پارکینگ شرقی، مجتمع تجاری زمزم و شهید کاظمی تا استفاده از ظرفیت‌های مراکز مردم‌نهاد در ارتقای فرهنگ در قم
از لزوم تعیین تکلیف ۳ پروژه پارکینگ شرقی، مجتمع تجاری زمزم و شهید کاظمی تا استفاده از ظرفیت‌های مراکز مردم‌نهاد در ارتقای فرهنگ در قم
مسگری با تأکید بر لزوم اتمام سه پروژه نیمه‌تمام پارکینگ شرقی، مجتمع تجاری زمزم و شهید کاظمی گفت: مراکز مردم‌نهاد زیادی در شهر فعالیت می‌کنند که می‌توانیم از ظرفیت‌های این مراکز در جهت بهبود و ارتقای فرهنگ و فرهنگ شهروندی استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری به برنامه شورای شهر و شهرداری قم در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی از پروژه‌های شهری به علل مختلفی دچار مشکلاتی شده و در زمان‌بندی مشخص به اتمام نرسیده است که باید هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها تعیین تکلیف شود.

وی سه پروژه شاخص و نیمه‌تمام را موردتوجه قرارداد و افزود: سه پروژه پارکینگ شرقی، مجتمع تجاری زمزم و پروژه شهید کاظمی سه پروژه مهمی است که به دلایل مختلف به اتمام نرسیده و این تأخیر مربوط به شهرداری نیست، اما شورای شهر و شهرداری در حال پیگیری برای اتمام این سه پروژه هستند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم توضیحانی پیرامون پروژه پارکینگ شرقی داد و تصریح کرد: این پروژه با توجه به اینکه بخش زیادی از تملک آن باقی‌مانده باید به بخش خصوصی واگذارشده و از سرمایه‌گذاران ملی و همچنین سرمایه‌گذاران خارجی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری پیرامون حرم مطهر بوده استفاده شود.

وی مشکلات پروژه شهید کاظمی را نیز موردبررسی قرارداد و گفت: این پروژه مشکلات قضایی داشته و با مجموعه قوه قضایی صحبت‌های لازم صورت گرفته تا مشکلات این زمین برطرف شده و شهرداری بتواند با ساخت پارکینگ مناسب در این منطقه بسیاری از مشکلات ترافیکی خیابان صفاییه را ساماندهی کند.

مسگری در ادامه توجه به تأمین زیرساخت‌های فرهنگی در شهر اشاره کرد و گفت: موضوعی که شهرداری باید به آن توجه بیشتری داشته باشد موضوعات فرهنگی و تأمین زیرساخت‌های آن در شهر است، در چند سال گذشته بوستان‌ها و مرکز تفریحی زیادی در شهر ساخته‌شده که به پیوست‌های فرهنگی آن به‌اندازه کافی توجه نشده است.

وی استفاده از مراکز مردم‌نهاد را برای توجه به فرهنگ لازم خواند و تأکید کرد: مراکز مردم‌نهاد زیادی در شهر فعالیت می‌کنند که می‌توانیم از ظرفیت‌های این مراکز در جهت بهبود و ارتقاء فرهنگ و فرهنگ شهروندی استفاده کنیم و گام‌های مؤثری در ای حوزه برداریم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: شهرداری می‌تواند فضاها و امکانی را در کنار بوستان‌ها و فضای سبز به این کار اختصاص داده و همچنین با استفاده از ظرفیت مساجد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و با کمک مردم در این جهت حرکت کرده و از همکاری مردم در جهت تسریع پروژه‌ها بهره ببریم.

وی بر ارائه سند مشخص برای نام‌گذاری شوارع و معابر تأکید کرد و گفت: در کنار پروژه‌ها، مجموعه‌هایی در کنار معابر برای تبیین و سیره شهدا تعریف کرده و تنها به اسم و عکس شهدا در نام‌گذاری پروژه‌ها اکتفا نکنیم و باید به جوانان نشان دهیم که شهدا افرادی آسمانی نیستند و مانند همه مردم و در کنار مردم بوده و چه ویژگی‌ها و چه‌کارهای بزرگی انجام داده‌اند.