برنامه‌ریزی گسترده شهرداری قم برای جشن‌های نیمه شعبان/از تشکیل ۱۰ کمیته تا آماده‌باش ۳۰۰۰ نفر
برنامه‌ریزی گسترده شهرداری قم برای جشن‌های نیمه شعبان/از تشکیل ۱۰ کمیته تا آماده‌باش ۳۰۰۰ نفر
دکتر سبحانی از تشکیل کمیته‌های 10 گانه در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم خبر داد و گفت: این کمیته‌ها برنامه‌ریزی‌های خوبی را برای ارائه خدمات به زائران نیمه شعبان و نوروز مسجد مقدس جمکران در زمینه‌های فرهنگی، اسکان، خدمات، ایمنی، اطلاع‌رسانی و... انجام داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید مجتبی سبحانی ثابت در نشست مجازی “شهر انتظار شهروند منتظر” که با حضور معاونین فرهنگی و مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، به تبیین برنامه‌های شورای شهر و شهرداری قم در ایام نیمه شعبان پرداخت و اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری قم از مدت‌ها قبل در حال برگزاری جلسات مختلف و برنامه‌ریزی برای میزبانی از زائران شهر مقدس قم در ایام نیمه شعبان و نوروز است که ان شالله بتوانیم میزبان لایقی برای آنان باشیم.
وی با تأکید بر اینکه نیمه شعبان جشنی ملی و بین‌المللی است، ابراز کرد: شهر مقدس قم در ایام نیمه شعبان پذیرای چند میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط کشور و جهان است و ضرورت دارد نگاه به این جشن ملی و بین‌المللی شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا حداکثر امکانات و خدمات موردنیاز زائران و مسافران را فراهم کنیم، گفت: یکی از کارهای مهمی که شهرداری‌های کلان‌شهرها می‌توانند انجام دهند، اطلاع‌رسانی در مبدأ به مسافران است که حتماً برای حضور در جشن‌های نیمه شعبان قم واکسن کرونا را تزریق کرده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را حتماً رعایت کنند تا موجب افزایش بیماری کرونا نشویم.
وی از تشکیل کمیته‌های ۱۰ گانه در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم خبر داد و ابراز کرد: این کمیته‌ها برنامه‌ریزی‌های خوبی را برای ارائه خدمات به زائران نیمه شعبان و نوروز مسجد مقدس جمکران در زمینه‌های فرهنگی، اسکان، خدمات، ایمنی، اطلاع‌رسانی و… انجام داده‌اند و برای ارائه خدمات بهتر، آسیب‌شناسی عملکرد سال‌های گذشته نیز انجام‌شده تا نقاط ضعف به نقاط قوت تبدیل شوند.
سبحانی ثابت از آماده‌باش سه هزار نفر از نیروهای شهرداری در ایام نیمه شعبان خبر داد و ابراز کرد: امسال نظارت تصویری خوبی در منطقه جمکران تعبیه‌شده تا با شناسایی سریع نقاط ترافیکی نسبت به رفع آن اقدام کنیم، همچنین سامانه‌ای برای ثبت درخواست ایستگاه‌های صلواتی چه از داخل قم و چه شهرهای دیگر راه‌اندازی شده تا بتوانیم با انسجام و هماهنگی بهتر نسبت به راه‌اندازی این ایستگاه‌ها اقدام کنیم.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در پایان خاطرنشان کرد: تعاملات خوبی با مسئولان مسجد مقدس جمکران داشتیم که امیدواریم حاصل همه این تلاش‌ها ایجاد فضای پر شور، شاد و همدلانه در ایام نیمه شعبان باشد و رضایت امام زمان(عج) را فراهم کند