دکل‌های فشار قوی برق در حریم مناطق مسکونی قم جابه‌جا می‌شوند
دکل‌های فشار قوی برق در حریم مناطق مسکونی قم جابه‌جا می‌شوند
معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به مشکل سکونتگاه‌های غیررسمی و خانه‌های در حریم دکل فشار قوی برق، گفت: بر مبنای سیاست جدید استان، انتقال خطوط انتقال برق به مناطق غیرمسکونی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ابراهیم معتمدی روز دوشنبه در بیست و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: طبق برآورد انجام شده انتقال خطوط برق از حریم خانه‌های مسکونی در قم حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که بخشی از این هزینه‌ها از طریق اراضی پشتیبان ۳۲ و ۴۸ هکتاری پردیسان تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید زمینه مساعد برای آماده سازی و استفاده از ظرفیت اراضی ۳۲ و ۴۸ پردیسان در مسیر ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری، خانه‌های درحریم دکل برق و برخی پروژه‌های نیمه تمام شهری انجام بگیرد.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت استان برای حل مشکل بافت‌های فرسوده شهری، طرح تفصیلی، فاز ۵ عمار یاسر و برخی پروژه‌های نیمه تمام شهر قم آمادگی داشته و چندین جلسه کارشناسی در این خصوص طی روزهای قبل انجام گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: استفاده حداکثری از منابع زمین‌های دولتی از مصوبات مهم سفر رییس جمهوری به قم است و هفته آینده جلسه ستاد بازآفرینی شهری به همین منظور برای تصمیم گیری در خصوص ۱۱ پروژه اصلی شهری مانند بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی، خانه‌های در حریم دکل برق، پروژه ضلع شرقی حرم مطهر، بقعه مبارکه چهل اختران وغیره برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خاطرنشان کرد: ساختار بودجه ریزی عملیاتی و منطبق با واقع شهرداری قم می‌تواند خروجی مطلوبی در سطح شهر برجای بگذارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه نگاه کارشناسی، تجربه سال‌های قبل و نظرات مردمی سه ویژگی اصلی بودجه ریزی شهرداری قم است، ابراز کرد: توجه ویژه به حوزه کیفی سازی بودجه می‌تواند شهرداری قم را به اهداف تعیین شده نزدیک‌تر کند.

معتمدی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در سطح کلان، شهرداری قم باید به دنبال منابع جدید درآمدی مانند خدمات تاکسی و اتوبوسرانی نوین باشد تا بخشی از اثر منفی تحریم را خنثی کند.

وی اظهار داشت: توجه به محلات محروم در بودجه‌ریزی شهرداری قم با رضایتمندی عمومی مردم همراه است که در بودجه سال آینده مجموعه مدیریت شهری پروژه‌های خوبی در این محلات پیش بینی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: استانداری قم برای بهره برداری و تکمیل قطار شهری قم در سال آینده از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد.

در بیست و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری قم به میزان ۲۴ هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال به تصویب و برای اجرا به شهرداری قم ابلاغ شد.