اجرای طرح‌های متنوع شهروندی در پنجمین پویش درخت دوستی بنشانیم
اجرای طرح‌های متنوع شهروندی در پنجمین پویش درخت دوستی بنشانیم
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از اجرای 10 طرح ویژه شهروندی در پنجمین پویش” درخت دوستی بنشانیم” خبر داد و اظهار داشت: در سی امین جلسه رسمی از سامانه ها و مسابقات شهروندی در زمینه فرهنگ درختکاری و وفضای سبز رونمایی شد و امیدوارم شهروندان و شهر قم از این مهم انتفاع لازم را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری با اشاره به فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار داشت: با توجه به هم‌زمانی این ایام با هفته درختکاری و روز ۱۵ اسفندماه، همه‌ساله شهرداری نسبت به برنامه‌های ویژه در جهت توسعه فرهنگ فضای سبز و افزایش سرانه اهتمام دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام‌شده در سال‌های گذشته سبب شده که قم در جایگاه سوم کلان‌شهرهای کشور در حوزه سرانه فضای سبز قرار گیرد، ابراز کرد: اهتمام شهرداری و مدیریت شهری با حمایت شورای اسلامی شهر در جهت توسعه فضای سبز و سرانه فضای سبز به‌ویژه با رویکرد فضای سبز شهری و دسترسی مناسب شهروندان به فضای سبز مناسب صورت می‌گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اجرای پنجمین پویش درخت دوستی بنشانیم، از رونمایی از سامانه‌های جدید شهروندی خبر داد و گفت: سامانه اقاقیا به‌عنوان مشارکت مدارس و مؤسسات و نهادها در توسعه و نگهداری از فضای سبز اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سامانه باغبان یار برای مشارکت شهروندان در کاشت و نگهداری درخت در حیاط و مقابل منازل و سامانه بهارانه جهت ثبت‌نام برای دریافت نهال رایگان درب منازل شهروندان اجرایی شده است.

محرری با تأکید بر اینکه سامانه کوچه سبز محله با ایجاد باغچه و کاشت درخت در معابر کم‌عرض با مشارکت مردم یکی دیگر از طرح‌هاست، یادآور شد: از طریق سامانه کاشانه نیز مردم و مجتمع‌های مسکونی می‌توانند درخواست نهال داشته باشند و شهرداری از طریق این درخواست‌ها، به کاشت نهال در مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌ها به‌صورت رایگان اقدام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات شهروندی در راستای توسعه فرهنگ فضای سبز که مجموعه مسابقات، نقاشی خانوادگی با موضوع فضای سبز و محیط‌زیست و مسابقه پنجمین دوره برترین فضای سبز خانگی و مسابقه نامه‌ای برای باغبان محله و مسابقه برترین فضای سبز اصناف بود که رونمایی از این مسابقات در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر صورت گرفت.