ضرورت توجه به پیوست‌نگاری فرهنگی در حوزه بوستان‌ها و فضای سبز
ضرورت توجه به پیوست‌نگاری فرهنگی در حوزه بوستان‌ها و فضای سبز
دکتر رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: تحول بسیار زیادی در حوزه پارک‌ها و فضای سبز در شهر مقدس قم داشته ایم و باید نسبت به پیوست‌نگاری فرهنگی و اقدامات فرهنگی در حوزه فضای سبز و پارک‌ها نگاه ویژه‌ای شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: حدیثی از نبی اکرم(ص) وجود دارد که فرمودند، اگر فرصتی پیدا می‌کردم در لحظات پایانی زندگی نیز درختی را غرس می‌کردم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: در نگاه دین اسلام حفظ فضای سبز آنچنان دارای اهمیت بوده که حتی در جنگ‌ها نیز سفارش شده به فضای سبز و درخت‌ها آسیبی نرسد.

وی با تقدیر از دوره چند سال گذشته مدیریتی سازمان فضای سبز شهرداری قم ابراز کرد: تحول بسیار زیادی در حوزه پارک‌ها و فضای سبز داشتیم و از ظرفیت خوب مدیرعامل و بخش برنامه‌ریزی سازمان و حمایت‌ها قدردانی می‌کنیم.

ملایی عنوان کرد: یکی از مسائل مهم که به‌عنوان نقطه قوت مدیریت جدید به شمار می‌رود این بوده که در بوستان‌ها، پارک‌ها و فضای سبز تغییر رفتار و تحولات و باور بین مردم بسیار مشهوداست؛ یعنی در خصوص رفتار شهروندی در مورد فضای سبز بسیار خوب عمل شده و اقدامات سلبی پیرامون از بین رفتن فضای سبز و اقدامات ایجابی عملکرد خوبی شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در این راستا انتظار بوده تا نسبت به پیوست نگاری فرهنگی و اقدامات در حوزه فضای سبز و پارک‌ها نگاه ویژه‌ای شود، تصریح کرد: به‌عنوان نمونه در باغ پرندگان که با تلاش‌های فراوان و استقبال مردمی روبرو شده است، انتظار می‌رود در آستانه ایام نوروز و نیمه شعبان نسبت به مباحث فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: شهر قم خاستگاه و پایگاه انقلاب و شهر حضرت معصومه(س) و شهر حوزه‌های علمیه است و مبادا از نظر فرهنگی و اجتماعی اتفاقاتی بیفتد که موجب نارضایتی مؤمنین در قم شود و این موضوع ازجمله دغدغه‌های مهم شورای قم است.