تلاش مدیریت شهری قم برای توسعه بوستان‌های محلی در مناطق کم برخوردار/ مشارکت شهروندان شاه‌کلید توسعه و حفظ فضای سبز
تلاش مدیریت شهری قم برای توسعه بوستان‌های محلی در مناطق کم برخوردار/ مشارکت شهروندان شاه‌کلید توسعه و حفظ فضای سبز
نیازمند عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: توسعه فضاهای سبز محلی و افزایش سرانه‌ها به‌خصوص در مناطق کم برخوردار در اولویت اقدامات مجموعه مدیریت شهری است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند با اشاره به هفته درختکاری و در حاشیه کاشت نهال توسط بانوان و مادران شهدا اظهار داشت: طی سال‌های اخیر با اقدامات انجام‌شده توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، چهره و منظر شهر در زمینه فضای سبز متحول شده و چهره عمومی شهر در این زمینه با گذشته کاملاً تغییر کرده است.

وی اجرای پنجمین سال پویش«درخت دوستی بنشان»  را مورد توجه قرار داد و گفت: در قالب این طرح بیش از ۵۰ هزار نفر از شهروندان با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در ارتباط بوده و بنا بر امتیازاتی که کسب می‌کنند از خدمات این سازمان بهره می‌برند.

عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: این پویش که ابتدا از قم به‌عنوان پایلوت کشوری از سال ۹۶ آغازشده بود، به دلیل تأثیرگذاری و موفقیتی که در شهر قم به همراه داشت طی سال‌های گذشته به‌عنوان یک پویش ملی به شهرهای کشور ابلاغ شد تا امر نگهداری و توسعه فضای سبز با مشارکت شهروندان بیش از گذشته رونق پیدا کند.

وی با تأکید بر نقش مهم فضای سبز در نشاط اجتماعی اظهار کرد: توسعه فضاهای سبز محلی و افزایش سرانه‌ها به‌خصوص در مناطق کم برخوردار در اولویت اقدامات مجموعه مدیریت شهری است.

نیازمند در ادامه اذعان کرد: جلب مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه فضای سبز نقش کلیدی داشته و سالانه هزینه‌های بسیار زیادی جهت نگهداری از این فضاها صرف می‌شود و بدون همراهی شهروندان امر توسعه فضای سبز شهری بسیار سخت می‌شود.

وی با تأکید بر نقش فضای سبز و درخت‌کاری در کالبد فضایی شهر ابراز کرد: طی سال‌های اخیر با اقدامات انجام‌شده سرانه فضای سبز پیرامونی قم نسبت به گذشته به وضعیت مطلوب‌تری رسیده و هم‌اکنون لازم است تا برای توسعه و رونق بیشتر فضای سبز داخل شهر قم مانند میادین، معابر و محلات کمتر برخوردار نیز اقدامات خوبی برای افزایش رضایتمندی شهروندان و دسترسی راحت به مراکز تفریحی انجام بگیرد.