نام‌گذاری ۴۹ خیابان، میدان و کوچه به نام شهدا و مفاخر قم
نام‌گذاری ۴۹ خیابان، میدان و کوچه به نام شهدا و مفاخر قم
محرری با اشاره به اینکه در آخرین جلسه رسمی شورای شهر در سال ۱۴۰۰ لایحه‌ای توسط شهرداری قم برای نام‌گذاری برخی شوارع، میادین و معابر شهر به نام شهدای گران‌قدر به شورا تقدیم شد، اظهار کرد: در این لایحه برای نام‌گذاری ۴۹ معبر، میدان و خیابان به نام شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سلامت شهر قم پیشنهاداتی شده بود که همگی به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در حاشیه برگزاری جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اینکه در آخرین جلسه رسمی شورای شهر در سال ۱۴۰۰ لایحه‌ای توسط شهرداری قم برای نام‌گذاری برخی شوارع، میادین و معابر شهر به نام شهدای گران‌قدر به شورا تقدیم شد، اظهار کرد: در این لایحه برای نام‌گذاری ۴۹ معبر، میدان و خیابان به نام شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سلامت شهر قم پیشنهاداتی شده بود که همگی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌ها، نام‌گذاری چهار کوچه به نام خانواده‌هایی که سه فرزندشان شهید شده مانند شهیدان توکلی بینا در خیابان لواسانی شمالی، شهید خسروی، شهیدان ندیری و شهیدان محمدی در خیابان شهید فهیمی بود که مورد تصویب قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه خیابانی هم به نام نخستین شهید دانش‌آموز قم شهید حیدر رضایی در منطقه هفت حدفاصل پل حجتیه تا بازار نام‌گذاری شد گفت: دو خیابان نیز در منطقه چهار به نام دو سردار شهدی محمدمهدی کازرونی و محسن بلندیان نام‌گذاری شد.

وی از نام‌گذاری دو خیابان با عنوان مرحوم استاد عباس رنجبر و مرحوم استاد ابوالفضل غلامی از مفاخر قرآنی قم خبر داد و افزود: یک مورد خیابان هم به نام شهید مدافع سلامت سرهنگ اصغر عیسی آبادی اسم‌گذاری شد.

محرری با تأکید بر اینکه یکی از افتخارات قم داشتن تعداد زیادی بانوی شهید است، ابراز کرد: در این جلسه ۱۰ خیابان به نام ۱۰ نفر از بانوان شهیده شهر قم نام‌گذاری شد و آخرین مورد نیز نام‌گذاری محور حدفاصل ۷۲ تن و ورودی برگزار قم تهران به نام شهدای فاتح نبل و الزهرا بود که تعداد زیادی از مدافعین حرم قمی برای آزادسازی این دو شهر شهید شدند.