مسئولان باید تفکر خادمی داشته باشند/نذر خدمت؛ از ویژگی‌های مهم برای مدیران است
مسئولان باید تفکر خادمی داشته باشند/نذر خدمت؛ از ویژگی‌های مهم برای مدیران است
دکتر ملایی مردمی بودن را از ویژگی‌های تفکر خادمی برشمرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های تفکر خادمی” نذر خدمت” است، به‌نحوی‌که مدیر، عمر خود را صرف خدمات‌رسانی به نیازمندان می‌کند و با تفکر خادمی باید نسبت به گرفتاری‌های مردم نگاه رحمت داشته و به آن به‌عنوان زحمت نگاه نکند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مصطفی ملایی با اشاره به اهمیت وجود تفکر خادمی، اظهار داشت: تفکر خادمی یک رویکرد مدیریتی است و مدیران باید این سبک و شیوه را در خودشان تقویت و نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه در تفکر خادمی مدیر به دنبال رفع نیازهای جامعه است، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های تفکر خادمی، دغدغه مندی نسبت به رفع مشکل، رفع مساله و گرفتاری شهروندان و جامعه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، پاسخگویی را از دیگر ویژگی‌های تفکر خادمی دانست و ابراز کرد: در این سبک مدیریتی، مسئول خود را نسبت به مردم، خدا و اهل‌بیت(ع) پاسخگو می‌داند و اقدامات خود را بر مبنای این اصول انجام می‌دهد.

وی از ریسک‌پذیری به‌عنوان ویژگی دیگر تفکر خادمی یاد کرد و افزود: مدیر خادمی در قالب قانون و چهارچوب‌های تعیین‌شده برای حل معضلات و مشکلات مردم از قدرت ریسک‌پذیری بهره می‌برد.

ملایی در میدان بودن را از دیگر جلوه‌های تفکر خادمی دانست و گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی و سایر شهدای گران‌قدر از مصادیق و نمونه‌های در میدان بودن و حضور در صحنه‌هایی موردنیاز جهت خدمت‌رسانی هستند که لازم است امروز موردتوجه مدیران و مسئولان ملی و محلی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم، مردمی بودن و خود را وقف مردم کردن را نیز از دیگر ویژگی‌های تفکر خادمی برشمرد و تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های تفکر خادمی” نذر خدمت” است، به‌نحوی‌که افراد عمر خود را صرف خدمات‌رسانی به نیازمندان می‌کند و مدیر با تفکر خادمی نسبت به گرفتاری‌های مردم نگاه رحمت دارد و به آن به‌عنوان زحمت نگاه می‌کند.