حرکت شورای شهر قم به سمت دانش‌بنیان شدن مباحث مدیریت شهری/تلاش برای اتمام ۱۷ پروژه نیمه‌تمام در سال ۱۴۰۱
حرکت شورای شهر قم به سمت دانش‌بنیان شدن مباحث مدیریت شهری/تلاش برای اتمام ۱۷ پروژه نیمه‌تمام در سال ۱۴۰۱
دکتر اسلامی گفت: برای اداره شهر باید به سمت منابع پایدار برویم و بر این اساس دانش‌بنیان شدن مباحث مدیریت شهری را از شورای شهر آغاز کرده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با آیت‌الله سعیدی، با اشاره به تحقق ۹۵ درصدی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری، اظهار داشت: با توجه به تورمی که وجود داشته بودجه شهرداری باید با افزایش ۴۰ درصد و در حدود ۸ هزار میلیارد تومان دیده می‌شد؛ ولی با توجه به فشاری که ممکن بود بر مردم وارد شود، بودجه را در حدود ۲۰ درصد افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه برای اداره شهر باید به سمت منابع پایدار برویم و بر این اساس دانش‌بنیان شدن مباحث مدیریت شهری را از شورای شهر آغاز کرده‌ایم، ابراز کرد: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر قم با مسئولیت دکتر دهناد تشکیل‌شده است و یکی از وظایف آن، مسائل مرتبط با دانش‌بنیان شدن مدیریت شهری برای کسب منابع پایدار و کاهش هزینه‌ها است و تأکید ما این بوده که ایجاد بهره‌وری از راه تعدیل نیرو نباشد و نخبگان دانشگاهی در این بخش به‌کارگیری شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه در سال جدید به موضوع بافت قدیمی و تاریخی شهر ورود جدی شده است، گفت: در خصوص بافت قدیمی و تاریخی مباحث مختلفی مطرح است که بخشی از آن به مدیریت شهری، بخشی به استان و بخشی به میراث فرهنگی مربوط است.

وی ادامه داد: افراد بومی از بافت تاریخی بیرون رفته و با اینکه در برخی نقاط قدیمی شهر بافت تاریخی وجود نداشته، بازهم محدودیت‌هایی برای ساخت‌وساز وجود دارد که مردم رغبتی به بازسازی بناها ندارند و برای حل این مشکلات پیشنهاداتی را تهیه کردیم که در کمیسیون شهرسازی پیگیری می‌شود.

اسلامی یادآور شد: ساماندهی ضلع شرقی حرم مطهر نیز در دستور کار قرارگرفته است، بخشی از آن در اختیار مدیریت شهری بوده و هزینه سنگینی دارد که به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم و بخشی از آن نیز در اختیار بخش خصوصی بوده که مشکلاتی دارند که توسط دستگاه قضایی باید تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه با توجه به تاکیدات مقام رهبری نسبت به تحکیم خانواده، کمیته بانوان و امور خانواده ذیل هیات‌ رئیسه شورای شهر تشکیل شد اذعان کرد: جلسات مختلفی با مسئولین استانی برگزارشده و فعالیت آن به‌صورت منسجم و ضابطه‌مند در حال پیشروی است.

اسلامی با اشاره به اینکه ۱۷ پروژه در حال اجرا داریم که نیمه‌تمام بوده و اولویت امسال به سرانجام رسیدن این پروژه‌هاست و تا این پروژه‌ها به اتمام نرسد، پروژه جدیدی آغاز نخواهد شد، خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ به‌عنوان تبصره اضافه شد که تمام پروژه‌ها پیوست فرهنگی اجتماعی داشته باشند و این موضوع مصوب شده و برای شهرداری الزام‌آور است.