نقش مهم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در افزایش کیفیت خدمات به شهر و شهروندان/آمادگی شورای شهر قم برای همکاری با استارت‌آپ‌ها
نقش مهم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در افزایش کیفیت خدمات به شهر و شهروندان/آمادگی شورای شهر قم برای همکاری با استارت‌آپ‌ها
آمره عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: حوزه مدیریت شهری، یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی بوده که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌توانند به نقش‌آفرینی بپردازند و با خلاقیت باعث افزایش کیفیت خدمات به شهر و شهروندان شوند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس معصومه آمره با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در استفاده مناسب از نخبگان در عرصه‌های مختلف و خاصه در سال جاری توجه ویژه به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: حوزه مدیریت شهری، یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی بوده که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌توانند به نقش‌آفرینی پرداخته و با خلاقیت باعث افزایش کیفیت خدمات به شهر و شهروندان شوند.

وی با بیان اینکه حوزه حمل‌ونقل و پسماند، عرصه بزرگی برای استارت‌آپ‌ها در حوزه فعالیت‌های شهری است، ابراز کرد: این موارد از مسائل اساسی شهر است که در این حوزه از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان استقبال کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: به‌طور مثال استقرار خانه‌های خلاقیت و نوآوری در فرهنگسراها از طرف شهرداری برای کمک به این شرکت‌ها می‌تواند انجام گیرد و علاوه بر این، چنین اقداماتی سبب می‌شود تا سازمان‌های شهرداری هم چابک‌تر شوند.

وی با تأکید بر توجه به عمق نگاه رهبری در نامگذاری‌های شعار سال، گفت: توجه به شعار سال نباید تنها در حد شعار و اقدامات تبلیغاتی در دستگاه‌ها باشد؛ امیدواریم اقدامات مدیریت شهری و شورای شهر در بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به نحو احسن و در واقعیت و در جهت اشتغال‌زایی پایدار و ایجاد قدرت در کشور باشد.

آمره با اشاره به آمادگی شورای اسلامی شهر در انجام این مهم، تصریح کرد: مدیریت شهری قم باید به‌صورت جدی در این عرصه ورود کند و توانایی موجود را به میدان آورده تا بتواند در این موقعیت تاریخی مهم از انقلاب اسلامی، کارنامه‌ای روشن و قابل دفاعی را در جایگاه مهم و تأثیرگذاری که در اختیار داشته از خود به یادگار بگذارد.