روحانیت همیشه در کنار مردم و پیگیر دغدغه‌های مردم است/تأکید علما و بزرگان دینی در رفع مشکلات مردم
روحانیت همیشه در کنار مردم و پیگیر دغدغه‌های مردم است/تأکید علما و بزرگان دینی در رفع مشکلات مردم
حجت‌الاسلام مرتضی استقامت عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه روحانیون همواره پای‌کار مردم و نظام بوده‌اند گفت: به استناد آمار دفاع مقدس بیشترین آمار شهدا در میان اقشار نیز طلاب و روحانیون بوده‌اند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام مرتضی استقامت در سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات این شورا برگزار شد، پیرامون سوءقصد به ۳ طلبه در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: این روحانیون در حاشیه شهر مشهد که مهاجرپذیر بوده و از اقشار آسیب‌پذیر شهر مشهد در آن نقطه سکونت دارند فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه شهید اصلانی رزمنده و جانباز و از خانواده شهدا بود افزود: این شهید بزرگوار همواره دغدغه حل مشکلات مردم را داشته و در روز حادثه نیز برای جلسه‌ای با مسئولان آستان قدس به حرم مراجعت کرده بودند.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: پیگیری‌ها و جدیت این دو شهید بزرگوار برای حل مشکلات مردم مناطق حاشیه‌ای و محروم به حدی بود که گاهی ساعت‌ها در جلسات گزارش می‌دادند و از تلاش خود کوتاه نمی‌آمدند؛ شهید اصلانی تنها امام جماعت محله نبوده و در مقام امام برای مردم محله بود و فرزند ایشان نیز در کسوت طلبگی همراه وی بود.

وی با تأکید بر اینکه این شهدا در روز حادثه جلسه‌ای در آستان داشتند خاطرنشان کرد: به گفته مدعوین آن جلسه، شهید اصلانی تا دقایقی پیش از حادثه در مکالمات تلفنی خود نیز پیگیر مساله معیشت و اشتغال جوانان محل بود و این تعهد نشان می‌دهد که ایشان تا لحظه آخر عمر خود پیگیر مسائل مردم بود.

استقامت با اشاره به اینکه روحانیون همواره پای‌کار مردم و نظام بوده‌اند گفت: به استناد آمار دفاع مقدس بیشترین آمار شهدا در میان اقشار نیز طلاب و روحانیون بوده‌اند.

وی حضور طلاب و روحانیون در کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده در حوادث مختلف مثل سیل آق‌غلا یا پل‌دختر مثال‌های دیگری بود که وی درباره تعهد و حضور روحانیت در میدان حمایت از مردم به آن اشاره کرد و یادآور شد: در سیره و سلوک علما نیز خدمت به مردم همواره مورد تأکید است و این همان رسالتی است که روحانیت دنبال می‌کند.