انتقاد از فعالیت برخی از عطاری‌ها در قم/کاهش آمار سن اعتیاد
انتقاد از فعالیت برخی از عطاری‌ها در قم/کاهش آمار سن اعتیاد
معاون دادستان عمومی و انقلاب قم یکی از معضلات بزرگ را عطاری‌ها دانست و گفت: برخی از این عطاری‌های اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند که در این راستا هیچ شهری در پلمپ منازل یا مغازه‌های عطاری مثل قم عمل‌نکرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، معاون دادستان عمومی و انقلاب قم ملیحی با حضور در سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اهم فعالیت‌های دادسرای انقلاب با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: آمار سن اعتیاد پایین آمده و این تهدید نسل جوان است.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از هشت هزار نفر در قالب طرح یا شکایت خانواده در دادسرای انقلاب مراجعه کردند که ۳۲۰۸ نفر به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به نحوه دستگیری معتادان گفت: در دو قالب جمع‌آوری معتادان متجاهر صورت می‌گیرد و تحویل واحد غربالگری می‌شوند که یا خانواده‌ها از فرد معتاد شکایت می‌کنند و یا با حکم جلب فرد به مراکز درمانی معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر خانواده‌ها پای‌کار نباشند این مشکل حل نمی‌شود تصریح کرد: در سال گذشته ۲۶۶۶ نفر شکایت خانواده داشتیم که فرد ۳ یا ۶ ماه در کمپ‌ها، ترک داده می‌شوند و بعد از ترخیص از خانواده تعهد می‌گیریم که فرد برای تست ترک اعتیاد هر هفته مراجعه کنند.

ملیحی یکی از معضلات بزرگ قم را عطاری‌ها دانست و گفت: برخی از این عطاری‌های اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند که در این راستا هیچ شهری در پلمپ منازل یا مغازه‌های عطاری مثل قم عمل‌نکرده است.

به گفته وی، سال گذشته ۹۶۰ نفر به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند که در گذشته ۴۵ روز فرد در کمپ نگهداری می‌شد اما این زمان را افزایش دادیم و به ۳ ماه رساندیم.