ضرورت تغییر کاربری و افزایش محدوده شهری قم/زمین‌های محدوده جمکران و بلوار جمهوری خارج از محدوده شهری است
ضرورت تغییر کاربری و افزایش محدوده شهری قم/زمین‌های محدوده جمکران و بلوار جمهوری خارج از محدوده شهری است
محرری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: در سفر ریاست جمهوری به شهر قم بخشی از مشکلات توسعه شهری در قم مطرح و مصوباتی برای حل آن گذرانده شده است، برای تکمیل مصوبات سفر نیاز به کمک نمایندگان داشته و باید زمین‌های موردنظر وارد محدوده شهری شده و امکان تغییر کاربری پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، بخشی از مشکلات توسعه شهر را در محدوده اختیارات اداره کل راه و شهرسازی عنوان کرد و اظهار داشت: در سفر ریاست جمهوری به شهر قم بخشی از این مشکلات مطرح‌شده و مصوباتی برای حل آن گذرانده شده است.

وی بخشی از زمین‌های محدوده جمکران و بلوار جمهوری را خارج از محدوده شهری عنوان کرد و گفت: شهرداری و مدیریت شهری نمی‌تواند در این زمین‌ها تصرف داشته و بخشی از زمین‌ها نیز مالک شخصی دارد و شهرداری نیز به منابع مالی برای تملک این زمین‌ها نیاز دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در مصوبات سفر ریاست جمهوری به قم، بخشی از این مشکلات تعیین تکلیف نشده و شهرداری هنوز نمی‌تواند برای حل مشکلات این بخش از شهر به‌صورت قانونی ورود کند و فضای سبز زیادی در این محدوده با قید فضای سبز اجازه تغییر کاربری ندارد.

وی با درخواست از نماینده مردم شهر قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای تکمیل مصوبات سفر ریاست جمهوری به قم، نیاز به کمک نمایندگان داشته و باید زمین‌های موردنظر وارد محدوده شهری شده و امکان تغییر کاربری پیدا کنند.