مدیریت شهری قم دغدغه مباحث فرهنگی دارد/ بودجه ۱۲ میلیارد تومانی برای فعالیت‌های قرآنی و مساجد
مدیریت شهری قم دغدغه مباحث فرهنگی دارد/ بودجه ۱۲ میلیارد تومانی برای فعالیت‌های قرآنی و مساجد
دکتر ملایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: در بودجه سال جاری 130 میلیارد تومان به صورت مستقیم به فعالیت‌های ورزشی و هنری و 12 میلیارد تومان نیز به مباحث قرآنی و مساجد فعال اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مصطفی ملایی در هفتمین جلسه ستاد پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی جامعه که به میزبانی شهرداری قم و با حضور دکتر سقاییان‌نژاد شهردار قم برگزار شد، بیان کرد: مباحث فرهنگی از اولویت‌ها و رویکردهای مهم مجموعه مدیریت شهری است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بودجه سالجاری شهرداری قم ۱۵ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز خانه موزه‌های شهیدان شهر قم اختصاص یافته است.

وی افزود: آماده سازی خانه موزه هیات، خانه موزه مراجع، خانه موزه شهید فخری زاده و خانه موزه‌های شهیدان یک اقدام زیرساختی و زیربنایی در انتقال مفاهیم فرهنگی و مقابله با هجمه‌های دشمنان است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برخی تعرضات به تمثال امام راحل در میدان مرجعیت، اظهار داشت: این اقدامات نشانگر عصبانیت دشمنان از اقدامات شهری قم و اثرگذاری فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: در بودجه سالجاری ۱۳۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم به فعالیت‌های ورزشی و هنری و ۱۲ میلیارد تومان نیز به مباحث قرآنی و مساجد فعال شهری اختصاص پیدا کرده است.

ملایی با بیان اینکه شهرداری یک نهاد و مجموعه فعال فرهنگی در شهر مقدس قم گفت: دشمنان طی سال‌های اخیر بودجه‌های چند صد میلیارد تومانی برای هجمه‌های فرهنگی صرفا برای استان قم تصویب و به اجرا درآورده‌اند.