توانمندسازی و افزایش نشاط اجتماعی بانوان از اهداف مدیریت شهری قم در سال ۱۴۰۱
توانمندسازی و افزایش نشاط اجتماعی بانوان از اهداف مدیریت شهری قم در سال ۱۴۰۱
نیازمند رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به رویکرد شورای اسلامی شهر قم در توجه به مسائل مربوط به زنان و خانواده، گفت: سوق دادن آسیب‌های اجتماعی به سمت مطلوبیت، اشتغال و توانمندسازی زنان و افزایش نشاط اجتماعی از اهداف مجموعه مدیریت شهری قم در سال جاری است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، در قالب یک نشست سه‌جانبه با حضور فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، نرجس نیازمند عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم و زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا، برخی از مهم‌ترین مباحث پیرامون زنان و خانواده بررسی و نسبت به استفاده از ظرفیت بانوان دانش‌آموخته حوزوی و علوم دینی در ارتقای فرهنگ سبک زندگی ایرانی و اسلامی تأکید شد.

بازدید از ورزشگاه جامعه الزهرا، مرکز علمی پژوهشی مبنا، خوابگاه و مهدکودک جامعه الزهرا از دیگر برنامه‌های رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در سفر به شهر قم بود.

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم در حاشیه این نشست در گفت‌وگویی، ابراز کرد: در این نشست برخی مباحث و اقدامات پژوهشی در حوزه زنان و خانواده، آسیب‌های اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مورد بررسی قرار گرفت.

نرجس نیازمند اضافه کرد: بررسی زمینه‌های همکاری مشترک بین شورای اسلامی شهر قم، جامعه الزهرا و فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از مهم‌ترین محورهای این نشست بود.

وی با اشاره به رویکرد شورای اسلامی شهر قم در توجه به مسائل مربوط به زنان و خانواده، افزود: سوق دادن آسیب‌های اجتماعی به سمت مطلوبیت، اشتغال و توانمندسازی زنان و افزایش نشاط اجتماعی از اهداف مجموعه مدیریت شهری قم در سال جاری است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم، ظرفیت بالای پژوهش‌های حوزوی و دانشگاهی قم در حوزه زنان و خانواده را موردتوجه قرار داد و گفت: به دلیل عدم تعریف زیرساخت‌های اجرایی در حوزه زنان و خانواده و مشخص نبودن متولی خاص این حوزه، پیگیری مصوبات و تصمیم‌گیری‌ها در زمینه زنان و خانواده بسیار دشوار و پیچیده است.

وی با تأکید بر اهمیت تعریف زیرساخت‌ها و متولی مشخص بخش زنان و خانواده، یادآور شد: تا زمانی که این پیش شرط‌ ها مشخص نشود فعالیت‌های انجام‌شده نتیجه مدنظر را به دست نخواهد آورد.