شهر قم با کمبود پارکینگ مواجه است/ لزوم راه‌اندازی نهضت پارکینگ سازی در قم
شهر قم با کمبود پارکینگ مواجه است/ لزوم راه‌اندازی نهضت پارکینگ سازی در قم
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری پیگیر جدی مقوله ساخت پارکینگ در اماکن تجاری و مسکونی است گفت: شورای شهر با توجه به اهمیت توجه به مقوله پارکینگ در سطح شهر، به‌طور ویژه در بودجه 1401 به مبحث پارکینگ توجه کرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ماشالله سعادتمند با تأکید بر لزوم توجه مدیریت شهری به چالش کمبود پارکینگ عمومی و خصوصی در شهر قم اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در مقوله حمل‌ونقل، بحث پارکینگ‌ها بوده که براساس قانون همه افراد برای اماکن تجاری و مسکونی باید پارکینگ احداث کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دچار کمبود پارکینگ در شهر قم هستیم افزود: طی سال‌های گذشته موضوع حذف یا کسر پارکینگ مطرح بوده است، مثلاً معابری که امکان ایجاد پارکینگ نبوده جریمه آن پرداخت‌شده است، که با این جریمه‌ها باید پارکینگ احداث می‌شد اما کمتر از ۱۰۰۰ پارکینگ ساخته‌شده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری پیگیر جدی مقوله ساخت پارکینگ در اماکن تجاری و مسکونی است گفت: افراد باید برای اماکن تحت اختیار خود پارکینگ احداث کنند، در غیر این صورت شهرداری باید در این زمینه ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: نهضت ساخت پارکینگ باید جدی گرفته شود و شهرداری هم باید در این مسیر حرکت کند.

وی با بیان اینکه در بحث پارکینگ‌های عمومی شهرداری باید ورود کند ابراز کرد: شهرداری با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود و یا بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی، برای ایجاد پارکینگ عمومی در زمینه جبران کمبود پارکینگ ورود کند.

سعادتمند با اشاره به اینکه هسته مرکزی شهر نیازمند پارکینگ عمومی است اضافه است: شورای شهر با توجه به اهمیت توجه به مقوله پارکینگ در سطح شهر، به‌طور ویژه در بودجه ۱۴۰۱ به مبحث پارکینگ توجه کرده است.