ساماندهی چهل اختران و جمکران نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی
ساماندهی چهل اختران و جمکران نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی
دکتر اسلامی با اشاره به مطالبه مردمی در خصوص ساماندهی منطقه چهل اختران، اظهار داشت: ساماندهی چهل اختران نیازمند همکاری همه‌جانبه مدیریت استان و مدیریت شهری است و امید داریم توجه به این منطقه و اتمام پروژه آن با اهتمام از سوی سایر نهادهای متولی نیز در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی در سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم، با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام و تکریم خیرین، اظهار داشت: امام حسن مجتبی علیه السّلام می‌فرماید: “همانا بهترین خوبی‌ها اخلاق نیک است” که امیدواریم در ماه کرامت و بندگی خدای متعال، همه مؤمنان را در مسیر این مهم موردتوجه قرار دهد.

وی با بیان اینکه ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی را به همه امیران، کارکنان، خانواده‌های محترم و خاصه خانواده شهدای ارتش تبریک عرض می‌کنیم، ابراز کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اقدامات جاری خود، تعادل قدرت را در منطقه به نفع ایران اسلامی برقرار کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: برابر اصل یکصد و چهل و سوم، ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور را بر عهده دارد و حضور در دوران دفاع مقدس و پاسداری از تمامیت ارضی کشور در طول چهار دهه گواه این مهم است.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همه مجاهدان این نهاد انقلابی، خاصه سردار موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم و خانواده شهدای این سپاه قهرمان تبریک عرض می نمائیم.

اسلامی ادامه داد: سپاه پاسداران هنگامی تولد یافت که انقلاب اسلامی با انواع توطئه‌ها و شرارت‌های داخلی گروهک‌ها که از طرف ابر قدرت‌های شرق و غرب هدایت می‌شدند، روبرو بود.

وی با تأکید بر اینکه دفاع از انقلاب اسلامی به دلیل گستردگی نوع تهدیدات علیه آن، نیرویی کاملاً فعال در همه حوزه‌ها را مطالبه می‌کند، گفت: ناظر به این مهم، مأموریت‌های بسیار متنوعی برای سپاه تبیین شده است و دستگاه دیپلماسی کشور نیز این مهم را مدنظر داشته که سپاه خط قرمز حاکمیت و مردم است و در مذاکرات پیش رو توجه به این اصل را مدنظر قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم یادآور شد: امروز وقتی صحبت از ارتش و سپاه می‌شود، نام‌های بزرگی چون شهید صیاد شیرازی و شهید حاج قاسم سلیمانی در ذهن‌ها متبلور می‌شود، نیروهای نظامی که با نگاهی اعتقادی و با درک قلبی منشأ خدمات بودند.

وی با اشاره به مطالبه مردمی در خصوص ساماندهی منطقه چهل اختران، اظهار داشت: ساماندهی چهل اختران نیازمند همکاری همه‌جانبه مدیریت استان و مدیریت شهری است و امید داریم توجه به این منطقه و اتمام پروژه آن با اهتمام از سوی سایر نهادهای متولی نیز در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان جهت ساماندهی محله چهل اختران اضافه کرد: ساماندهی این محله نیازمند همراهی و همکاری تمام دستگاه‌های مسئول است و با صرف این اعتبارات امکان ساماندهی کامل آن وجود ندارد.

وی توجه بیشتر به منطقه جمکران را مدنظر قرار داد و گفت: منطقه جمکران نیازمند توجه جدی است و املاک باید در مسیر توافقات قرار گیرند، در این مسیر باید اقدامات ویژه‌ای در دستور کار باشد که تدقیق شوارع از جمله این موارد است.

اسلامی با بیان اینکه کاربری‌هایی در طرح تفصیلی در برخی نقاط منطقه جمکران نیز تعریف‌شده است که در حال حاضر این کاربریها مورد رغبت مالکین این اراضی نیست، افزود: با تغییر کاربری‌ها با همکاری کمیسیون ماده ۵، توافقات با سرعت بیشتری در این منطقه شکل‌گرفته و تغییر محسوسی در بازگشایی حاصل خواهد شد.

اسلامی با اشاره به اهمیت احترام به محیط‌زیست، گفت: تلاش شهرداری قم در مسیر پاکسازی پسماندها و زباله‌های شهری ستودنی است، اما وضعیت مسیرهای مواصلاتی قم در انباشت زباله‌ها و آلودگی محیط‌زیست نگران‌کننده است.

وی جمع‌آوری ریل‌های متروکه را از اهداف مجموعه مدیریت شهری و استانداری قم دانست و ابراز کرد: برای ساماندهی محله جمکران بازگشایی شوارع، توافق املاک و اراضی، تدقیق شوارع و تکمیل رینگ ترافیکی و تعریف کاربری‌های تجاری و خدماتی این منطقه جزء ضروریات است.