پیش‌بینی بودجه ویژه برای افزایش ضریب ایمنی محورهای شریانی شهر قم/تلاش مدیریت شهری برای به صفر رساندن فوتی سوانح رانندگی
پیش‌بینی بودجه ویژه برای افزایش ضریب ایمنی محورهای شریانی شهر قم/تلاش مدیریت شهری برای به صفر رساندن فوتی سوانح رانندگی
دکتر دهناد رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به رویکردهای نوین جهانی در به صفر رساندن آمار تصادفات جاده‌ای و شهری، گفت: در بودجه سال جاری رقم قابل توجهی جهت افزایش ضریب ایمنی محورهای شریانی شهری دیده‌شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، با بیان اینکه ایمنی و کاهش تصادفات از اهداف و رویکردهای مهم مجموعه مدیریت شهری قم است، اظهار داشت: این مساله در سند حمل‌ونقل مدیریت شهری به صورت ویژه‌ای دیده‌شده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بازده زمانی ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه جاری، ۲ سانحه منجر به فوت در محدوده شهری قم رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ نفر کاهش داشته است.

وی با اشاره به رویکردهای نوین جهانی در به صفر رساندن آمار تصادفات جاده‌ای و شهری، اضافه کرد: در بودجه سال جاری رقم قابل توجهی جهت افزایش ضریب ایمنی محورهای شریانی شهری دیده‌شده است.

دهناد اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۱ سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم را موردتوجه قرار داد و افزود: تعرفه بهای شرکت‌های طرف قرارداد و بهره‌بردار شهرداری قم در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در سال جاری ۳۰ درصد افزایش‌یافته است.

به گفته وی، بهای طرح ترافیک نیز از ۱۲ هزار تومان درسال گذشته به ۱۵ هزار و ۶۰۰تومان به‌صورت روزانه و ۱۶۹ هزار تومان به‌صورت ماهانه در سال جاری محاسبه خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: ورودی پارکینگ‌های روباز نیز از ابتدای اردیبهشت‌ماه از یک هزار تومان به یک هزار و ۵۰۰ تومان و پارکینگ‌های مسقف نیز از هزار و پانصد تومان به دو هزار تومان افزایش‌یافته است که به ازای هر نیم ساعت پارک اضافه مبلغ هزارتومان به این تعرفه افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۱ سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم، ابراز کرد: در این خصوص تغییرات جزئی در زمینه ورود وسایل نقلیه به پایانه‌ها و پارک‌سوار شمالی تصویب شد.

دهناد با بیان اینکه رویکرد سازمان پایانه‌های مسافربری بر پایین نگه‌داشتن قیمت پایه ورود به این پایانه‌هاست عنوان کرد: به همین دلیل برخی از تعرفه‌ها بدون تغییر نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.

وی با اشاره به اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۱ سازمان توسعه و عمران شهرداری قم یادآور شد: تعرفه بهای خدمات این سازمان نیز در مجموع حدود ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تعرفه بهای مصالح ساختمانی سازمان توسعه و عمران شهرداری را نیز موردتوجه قرار داد و گفت: قیر، آسفالت، انواع سنگ دانه و سایر مصالح نیز در سال جاری به‌صورت معقول و بر اساس نوسانات قیمتی در بازار تصویب‌شده و در صورت کاهش قیمت آسفالت و قیر در بازار، قیمت و نوسان قیمت مصوب این مصالح نیز تعدیل خواهد شد.