پیش‌بینی ۶۰ میلیارد تومان بودجه احداث پارکینگ در ۱۴۰۱/خدمت‌رسانی اتوبوسرانی قم به‌زودی متفاوت می‌شود
پیش‌بینی ۶۰ میلیارد تومان بودجه احداث پارکینگ در ۱۴۰۱/خدمت‌رسانی اتوبوسرانی قم به‌زودی متفاوت می‌شود
دکتر رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: در سال جاری 60 میلیارد تومان از محل کسر حذف پارکینگ به همراه چند طرح مشارکتی با بخش خصوصی برای افزایش ظرفیت پارکینگ‌های عمومی در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سیدمحمدحسین دهناد امروز در نشست خبری به مناسب روز شوراها که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، با بیان اینکه دو سوم بودجه سال جاری شهرداری قم در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک پیش‌بینی‌شده است، اظهار داشت: از ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری قم در سال جاری، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از آن در حوزه حمل‌ونقل دیده‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه سند راهبردی حمل‌ونقل در ابعاد مختلف حمل‌ونقل عمومی، ایمنی و تصادفات، پارکینگ و غیره تدوین‌شده است، گفت: آرام‌سازی ترافیک یکی از مباحث مهم حوزه حمل‌ونقل شهری بوده و در این راستا حقوق عابران پیاده و دوچرخه‌سواران نیز طراحی و استفاده از معابر شهری موردتوجه قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: در معابری که در اطراف آن عبور عابران وجود دارند و در پیرامون آن کاربری‌های تجاری دیده‌شده جزء معبر کندراه تعریف می‌شود.

وی با اشاره به مساله حمل‌ونقل عمومی در اطراف حرم مطهر خاطرنشان کرد: تعداد ناوگان عمومی قم تناسبی با جمعیت شهر قم ندارد که تلاش می‌شود تعدادی اتوبوس جدید خریداری و برخی اتوبوس‌های فرسوده نیز با اورهال شدن به چرخه حمل‌ونقل قم افزوده شود.

دهناد با تأکید بر رعایت توزیع دقیق ناوگان عمومی در معابر شهری قم اظهار داشت: از ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری طبق فرآیندی جدید، نوع خدمت‌رسانی اتوبوسرانی در قم متفاوت خواهد شد.

وی با تأکید بر معضل کمبود پارکینگ در قم اذعان کرد: طی سال‌های اخیر هیچ تناسبی بین هزینه‌های کسر پارکینگ با پارکینگ‌های احداث‌شده در شهر قم وجود نداشته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان از محل کسر حذف پارکینگ به همراه چند طرح مشارکتی با بخش خصوصی برای افزایش ظرفیت پارکینگ‌های عمومی در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به نصب جداسازی‌های فیزیکی در برخی معابر شهری به‌جای خطوط و رنگ‌آمیزی‌های گذشته، تصریح کرد: این جداکننده‌ها نقش مهمی در هدایت مسیر دارند و کارایی خود را در برخی معابر پرتردد شهری نشان داده‌اند.