تمامی زباله‌های شهری قم با راه‌اندازی خط دوم پردازش بازیافت می‌شود / خرید نردبان ۵۰ متری برای آتش‌نشانی قم در سال ۱۴۰۱
تمامی زباله‌های شهری قم با راه‌اندازی خط دوم پردازش بازیافت می‌شود / خرید نردبان ۵۰ متری برای آتش‌نشانی قم در سال ۱۴۰۱
دکتر سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم گفت: هم‌اکنون حدود 350 تن از زباله‌های شهری قم پردازش می‌شود و با راه‌اندازی خط دوم مدیریت پسماند قم، به‌زودی تمام زباله‌های شهری پردازش و تبدیل به کود کمپوست خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سیدمجتبی سبحانی‌ثابت امروز در نشست خبری به مناسب روز شوراها که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: توسعه نشاط اجتماعی، ارتقای سطح ایمنی بوستان‌ها، ارتقای سطح کیفیت خدمات از طریق بهبود و اصلاح فرآیند خدمات و توسعه متوازن فضای سبز در مناطق هشت‌گانه شهری ازجمله برنامه‌ها و دستور کارهای مدیریت شهری قم است.

وی با اشاره به توزیع ۳ هزار نهال مثمر به شهروندان در روزهای پایانی سال گذشته، ابراز کرد: رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری قم در توسعه فضای سبز شهری، کاشت درختان مثمر بوده که آثار آن در برخی مناطق مشهود است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم، توسعه فرهنگ شهروندی را از رویکردهای کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم دانست و افزود: در این زمینه مباحث آموزشی در خصوص مدیریت پسماند، زیباسازی شهری، فضای سبز و تابلوهای تبلیغاتی و غیره در دستور کار شهرداری قم قرار دارد.

وی ادامه داد: شورای شهر قم طی ماه‌های اخیر رویه‌ای در پیش‌گرفته تا در قبال آن سطح ارائه خدمات به زائران و مسافران ورودی به شهر افزایش یابد و در این زمینه تعاملات زیادی با دستگاه‌های اجرایی آغازشده است.

سبحانی‌ثابت با تأکید بر کمبود فضای سبز شهری در منطقه شش شهر قم عنوان کرد: در این خصوص نقطه‌گذاری فضای سبز در مناطق کم‌تر برخوردار در دستور کار شهرداری است و تلاش می‌شود با احداث فضای سبز محلی این کمبود تا حدودی جبران شود.

وی با اشاره به کاهش تولید زباله روزانه در قم از ۷۲۰ تن طی سال‌های اخیر به  ۶۰۳ تن زباله در سال جاری، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود ۳۵۰ تن از زباله‌های شهری قم پردازش می‌شود و با راه‌اندازی خط دوم مدیریت پسماند قم، به‌زودی تمام زباله‌های شهری پردازش و تبدیل به کود کمپوست خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر روند بلندمرتبه‌سازی و چالش‌های پیش روی آپارتمان‌نشینی، اذعان کرد: قرارداد خرید یک نردبان ۵۰ متری اخیراً با یکی از شرکت‌های خارجی منعقدشده و امید می‌رود طی ماه‌های آینده تحویل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم شود.