آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در قم نیازمند وحدت رویه است
آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در قم نیازمند وحدت رویه است
مهندس امرالهی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تفاوت زیاد آرای صادره در کمیسیون‌های ماده 100، گفت: باید وحدت رویه مشخصی در صدور آرای تخلفات ساختمانی در این کمیسیون شکل بگیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌الله امراللهی در سی و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: از سال ۶۰ که کمیسیون ماده ۱۰۰ در کشور تشکیل‌شده، بیشتر آرای صادره به خاطر تفاوت نگاه‌ها متفاوت بوده و همین مساله سبب شده تا برخی از شهروندان احساس بی‌عدالتی در صدور رأی را داشته باشند.

وی با اشاره به اصلاح شیوه‌نامه تعیین تکلیف ساختمان‌های دارای رأی قطعی قلع بنا(غیرقابل اجرا) صادره از کمیسیون ماده صد عنوان کرد: گزارش‌های مختلف در خصوص ملک و بنا به خاطر تفاوت ناظرین متفاوت بوده که همین مساله ایجاد یک وحدت رویه را دشوار می‌کند و در این شرایط لازم است تا با بررسی تمام پرونده‌های ورودی رویه ثابتی در صدور آرا محقق شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: طرح کمیسیون شهرسازی و معماری مبنی بر این بوده که پروانه‌های ساختمانی که بعد از مدت ۵ سال از تاریخ صدور، شروع به ساخت نموده‌اند با توجه به انقضای مدت، فاقد اعتبار بوده و با ضوابط زمان صدور پروانه و رعایت آخرین خط بر مصوب به نرخ روز محاسبه و تمدید شود.

وی با تأکید بر این طرح خاطرنشان کرد: هدف از این طرح کاهش مشکلات و تسهیل گری در امور شهروندان در صدور پروانه است و این طرح هیچ هزینه مالی برای شهرداری ندارد و هدف از آن صرفاً تسهیل در امور مردم است.