دولت طرح رتبه‌بندی معلمان را سرعت ببخشد
دولت طرح رتبه‌بندی معلمان را سرعت ببخشد
نیازمند عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: از دولت و وزارت آموزش و پرورش انتظار می‌رود تا طرح نظام رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان را با مدیریت هوشمندانه سرعت بخشند تا هر چه زودتر دغدغه این قشر زحمتکش نیز پایان یابد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند در نطق پیش از دستور سی و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، در سخنانی به مناسب ۱۲ اردیبهشت و روز معلم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در باب اهمیت دانش و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب تأکیداتی زیادی داشتند و پایه اصلی دانش و پژوهش و تربیت افراد پرسشگر و کشف استعدادهای درخشان در شاخه‌های مختلف علمی در مرتبه اول از مدارس باید شروع شود.

وی ادامه داد: در همین زمینه مقام معظم رهبری در اهمیت دانش و پژوهش فرمودند که (دانش، آشکارترین وسیله‌ی عزت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است. دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت و نفوذ و قدرت دویست‌ساله فراهم کند و با وجود تهیدستی در بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی، با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب‌مانده از کاروان علم، اختیار سیاست و اقتصاد آن‌ها را به دست گیرد. ما به سوءاستفاده از دانش مانند آنچه غرب کرد، توصیه نمی‌کنیم، امّا مؤکداً به نیاز کشور به جوشاندن چشمه‌ی دانش در میان خود اصرار می‌ورزیم.)

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه معلم به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین تربیت‌کنندگان نیروی انسانی مؤثر و کارآمد نقش بی‌نظیر و محوری در هدایت جامعه به سمت کمال، رشد، عقل‌گرایی، معنویت و پیشرفت دارد، افزود: طی دو سال گذشته، با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا و آموزش‌های غیرحضوری عملاً دشواری و زحمات جامعه فرهنگی در جلوگیری از افت بیشتر تحصیلی دانش آموزان با شیوه‌های جدید آموزشی چند برابر شده است و معلمان در دوران سخت بیماری همه‌گیر کرونا، ثابت کردند مانند دوران دفاع مقدس، جنگ تحمیلی و سایر حوادث طبیعی و غیرطبیعی در خط مقدم خدمت‌رسانی به نسل جوان و آینده روشن جامعه هستند.

وی یادآور شد: به همان اندازه که جایگاه معلم در جامعه اهمیت دارد و یکی از پیشران‌های مهم در هدایت فکری، علمی و معنوی نسل جوان محسوب می‌شود، رعایت و حفظ شئون معلمی نیز ضرورت دارد و به همان میزان که از معلم انتظار ازخودگذشتگی و فداکاری داریم، لازم بوده تا نیازهای اولیه و اساسی این قشر اثرگذار جامعه را هم برآورده کنیم که نقش مثبت و کارآمدی خود را در ارتقای نظام آموزشی در ابعاد مختلف برجا خواهد گذاشت.

نیازمند با تأکید بر اینکه معلمان به حق یکی از فداکارترین اقشار جامعه هستند، ابراز کرد: مشکلات جامعه فرهنگیان خیلی فراتر است و با وجود شعارها و وعده‌های دولت‌های مختلف هنوز به حقوق قانونی و جایگاه شغلی خود دست نیافته‌اند.

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با عمیق شدن بیشتر در مشکلات اقتصادی جامعه فرهنگیان، اولین مساله که توجه انسان را جلب می‌کند بی‌توجهی به اصل کرامت ذاتی و شغلی، معلم است. در حالی جایگاه و منزلت معلم در جامعه ما با بسیاری از کشورهای متمدن که جایگاهی در حد یکی از مسئولان عالی‌رتبه به معلم از نظر معنوی و مادی قائل هستند، قابل‌مقایسه نیست که حتی برخی طرح‌های حمایتی از فرهنگیان مانند طرح نظام رتبه‌بندی، افزایش حقوق هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی در پایان ضمن تبریک این روز به کلیه فرهنگیان و اساتید معزز، تقدیر و تشکر از زحمات آنان، اذعان کرد: از دولت محترم و انقلابی، وزیر محترم آموزش و پرورش درخواست می‌نمایم که طرح نظام رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان را با مدیریت هوشمندانه سرعت بخشند تا هر چه زودتر دغدغه این قشر زحمتکش نیز پایان یابد.