مجموعه مدیریت استان آماده هرگونه همکاری با شوراها است
مجموعه مدیریت استان آماده هرگونه همکاری با شوراها است
سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم گفت: مجموعه مدیریت استان حاضر است در زمینه خدمت به مردم شهر و روستا بیشترین تعامل را با اعضای شوراها داشته باشد و در مباحثی هم که از توان استان خارج است از نهادهای مرکزی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سید محمدتقی شاهچراغی شامگاه شنبه در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم در سالن جلسات رضوان شهرداری قم، طی سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراها در قانون اساسی، اظهار داشت: شوراها یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری در کشور هستند.

وی با تأکید بر غنیمت شمردن مسئولان و مدیران از فرصت کوتاه مسئولیت، تصریح کرد: کار پرحجم و سنگینی در پیش روی مسئولان استانی وجود دارد که این نظام مسائل کلان صرفاً با همراهی و همدلی تمام افراد تصمیم‌ساز و تأثیرگذار حل‌شدنی است.

استاندار قم با اشاره به مباحث مطرح‌شده در خصوص ارزش‌افزوده در قانون بودجه در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: باید از برخی تبصره‌های قانون بودجه نسبت به بهره‌گیری از درآمدهای ناشی از ارزش‌افزوده توسط شهرداری‌ها استفاده بهینه‌ای انجام بگیرد.

وی یادآور شد: رویکرد مجموعه مدیریت استان کمک به شوراهای اسلامی شهر و روستا به شرط همراهی و همکاری این نهادها با سیاست‌های کلان استان و دولت است؛ چراکه مردم در شرایطی که در آن قرار دارند حوصله جنجال‌های بی‌ثمر سیاسی و جناحی را ندارند.

شاهچراغی با بیان اینکه یکی از شرط‌های رستگاری در جایگاه خدمت، همدلی و همزبانی است، افزود: طی شش ماه گذشته مجموعه مدیریت استان تلاش کرده تا مشکلات اصلی استان بخصوص در محلات کم برخوردار را احصا و شناسایی کند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به جمعیت ساکن روستاهای استان اذعان کرد: اراده اصلی شوراهای اسلامی روستاها توجه به مشکلات و نیازهای مردم ساکن روستا باشد.

استاندار قم اظهار داشت: مجموعه مدیریت استان حاضر است در زمینه خدمت به مردم شهر و روستا بیشترین تعامل را با نمایندگان مستقیم مردم داشته باشد و در مباحثی هم که از توان استان خارج است از نهادهای مرکزی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.