شورا زبان گویای مردم در برابر مسئولان است/نهادها موظف به اجرای مصوبات شورا هستند
شورا زبان گویای مردم در برابر مسئولان است/نهادها موظف به اجرای مصوبات شورا هستند
دکتر اسلامی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا زبان گویای مردم در برابر مسئولان هستند، گفت: این نهاد بی واسطه‌ترین نهاد بین مردم و حاکمیت و نمادی از خرد جمعی و هویت بخشی به منزلت و شخصیت عموم شهروندان است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی در سی و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در اصل هفتم و صد و سه قانون اساسی، شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌عنوان یکی از ارکان مهم مدیریت و تصمیم‌گیری در جمهوری اسلامی ایران شناخته شده‌اند.

وی اضافه کرد: تمام مسئولان و نهادهای حاکمیتی در محدوده قوانین مصوب، موظف به اجرای مصوبات و تصمیم‌گیری‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و در قانون برای مصوبات شورا ضمانت اجرا دیده‌شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نزدیکی به روز جهانی کار و کارگر خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری قم در حوزه تکالیف و رسالت‌های خود باید در زمینه ساماندهی کارگران فصلی به وظایف خود عمل نماید.

وی با اشاره به اصلاح شیوه‌نامه تعیین تکلیف ساختمان‌های دارای رأی قطعی قلع بنا(غیرقابل اجرا) صادره از کمیسیون ماده صد، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر قم باید در زمینه صدور آرا در این مباحث اشراف و اطلاع کاملی داشته باشند.

اسلامی، استفساریه در خصوص کسب مجوز در اعمال ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: سهم سرانه‌ها در قالب این استفساریه در هر صورت نباید کمتر از ۲۵ درصد باشد.

وی با اشاره به اخذ مجوز پرداخت مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری مجتمع رفاهی یاسین در منطقه یک بابت تملک اعیانی مجموعه مذکور و انتقال سند آن به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری نیز یادآور شد: تملک اعیانی سند این ملک باید به جای سازمان پارک‌ها و فضای سبز به نام شهرداری قم ثبت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز اجرای تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری قم و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در قالب این تفاهم‌نامه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، قیر مورد نیاز را از طریق نهادهای متولی تأمین و در اختیار کارخانه آسفالت شهرداری قم قرار خواهد داد.