نرخ سرویس مدارس برای رانندگان صرفه اقتصادی ندارد/ شرایط اقتصادی مردم در نرخ‌گذاری سرویس مدارس لحاظ می‌شود
نرخ سرویس مدارس برای رانندگان صرفه اقتصادی ندارد/ شرایط اقتصادی مردم در نرخ‌گذاری سرویس مدارس لحاظ می‌شود
دکتر دهناد با تأکید بر اینکه نرخ سرویس دانش آموزان باید طوری تصویب شود که در شرایط اقتصادی امروز کمترین فشار به مردم وارد شود، گفت: از سوی دیگر ارائه‌دهنده خدمات نیز باید متناسب با وضعیت روز و هزینه‌های بالای زندگی و تاکسی دریافتی داشته باشد که نرخ نیز بر اساس این مؤلفه‌ها تدوین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم که با موضوع نرخ‌گذاری سرویس مدارس برگزار شد، با اشاره به اینکه در آیین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش آموزان مصوب ۱۳۷۸ با جزئیات بحث سرویس‌دهی به دانش آموزان تشریح شده است، اظهار کرد: کار گروهی از شهرداری، انجمن اولیا و مربیان و آموزش و پرورش برای اجرایی کردن این آیین‌نامه تشکیل‌شده است.

وی با بیان اینکه از وظایفی که در شورای شهر مطرح بوده تصویب نرخ‌گذاری موضوعات مرتبط با مدیریت شهری است اضافه کرد: درباره این موضوع در سال گذشته پیشنهادی از کارگروه ماده ۱۸ آمده و ما آن را تصویب کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه نرخ سرویس دانش آموزان باید طوری تصویب شود که در شرایط اقتصادی امروز کمترین فشار به مردم وارد شود، ابراز کرد: از سوی دیگر ارائه‌دهنده خدمات نیز باید متناسب با وضعیت روز و هزینه‌های بالای زندگی و تاکسی دریافتی داشته باشد که نرخ نیز بر اساس این مؤلفه‌ها تدوین می‌شود.

دهناد با بیان اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی نیز برای سرویس‌دهی به مدارس می‌بایست تقویت شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با نرخ‌های موجود و هزینه‌های بالای خودرو، بی‌رغبتی از سوی رانندگان تاکسی برای ارائه خدمات به دانش آموزان وجود دارد، چراکه وضعیت موجود به‌هیچ‌عنوان برای آنان صرفه اقتصادی ندارد و باید در تصویب نرخ این مورد نیز لحاظ شود.