اختیارات لازم برای مدیریت شهر به شهرداری‌ها واگذار نشده است/مرکزنشینان شناخت درستی از شرایط بومی شهرها ندارند
اختیارات لازم برای مدیریت شهر به شهرداری‌ها واگذار نشده است/مرکزنشینان شناخت درستی از شرایط بومی شهرها ندارند
سعادتمند رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: اختیارات لازم برای مدیریت شهر به مدیران شهری واگذار نشده و اولین نگاه‌ها در وقوع حوادث به شهرداری معطوف می‌شود و این در حالی است که بسیاری از اتفاقاتی که رخ می‌دهد شهرداری در آن نقشی ندارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ماشالله سعادتمند با بیان اینکه متأسفانه قوانین فعلی موجود در شهرداری پاسخگو نیازهای شهروندان نیست و در عرصه مدیریت شهری می‌توان از برخی کشورهای دیگر الگوبرداری کرد، اظهار داشت: اختیارات لازم برای مدیریت شهر به مدیران شهری واگذار نشده و اولین نگاه‌ها در وقوع حوادث به شهرداری معطوف می‌شود و این در حالی است که بسیاری از اتفاقاتی که رخ می‌دهد شهرداری در آن نقشی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه انتظارات شهروندان گاهی فراتر از اختیارات قانونی شهرداری‌ها است ابراز کرد: قانون مدیریت یکپارچه شهری قانون مهمی بوده که متأسفانه اجرایی نشده است.

رئیس شورای اسلامی استان قم ادامه داد: شهرداری یک متر زمین در شهر نمی‌تواند به محدوده شهری الحاق کند و این امر به نهادهای بالادستی واگذارشده که ممکن است شناخت درستی از شرایط بومی شهر نداشته باشند.

سعادتمند افزود: هم‌اکنون حفره‌های خالی زیادی در شهر قم وجود دارد که هنوز به قم الحاق نشده است و این در شرایطی است که هزینه‌های بالایی برای تأمین آب و برق در مناطق تازه الحاق شده برای ساخت‌وسازها باید پرداخت شود.