آمادگی شهر قم برای ارتباط با تمام شهرهای مسلمان جهان
آمادگی شهر قم برای ارتباط با تمام شهرهای مسلمان جهان
دکتر اسلامی در دیدار با شهردار شهر نیامی کشور نیجر با تاکید بر آمادگی شهر مقدس قم در ارتباط با تمام شهرهای مسلمان جهان، اظهار داشت: شهر قم از تمام دنیا مسلمانانی را پذیرا می باشد، تعاملات با شهرهای دنیا فرصتی برای تبادل تجربه مدیریت شهری خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی در دیدار با شهردار و هیات رئیسه شهرداری شهر نیامی کشور نیجر، با ابراز خوشحالی از ارتباط بین دو کشور و شهرها اظهار داشت: شهر قم از تمام دنیا مسلمانانی را پذیرا بوده و آن‌ها در حال تحصیل در این شهر هستند و جامعه المصطفی (ص) مرکز گردهمایی آن‌ها و جهان شهر مسلمانان بوده و قم علاقه‌مند ارتباط با همه شهرها و کشورهای مسلمان است.

وی آمادگی شهر قم را برای ارتباط با سایر شهرها اعلام کرد و افزود: شهر قم قابلیت همکاری و تبادل تجربه با کشور نیجر را داشته و پذیرایی تجربیات شما هستیم و علاقه‌مندیم بدانیم امور شهری در کشور و شهرهای نیجر چطور اداره شده و چه سازوکارهایی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شناخت ما از نحوه مدیریت و تأمین منابع مالی در شهرهای نیجر برای مدیران شهر قم قابل‌توجه بوده و می‌تواند در انتقال تجربه بین دو شهر کمک کند.

وی در پایان بر امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دو شهر تأکید و ابراز کرد: هر دو کشور مسلمان بوده و می‌توانند انتقال تجربه خوبی داشته و با توجه به مرکزیت شهر قم در جهان، فرصتی برای تمام کشورها برای ارتباط و انتقال تجربه خواهد بود و از امضا تفاهم‌نامه استقبال می‌شود تا این ارتباط ادامه‌دار باشد.

اسلامی خاطرنشان کرد: برای برقراری ارتباط مستمر لازم است علاقه‌مندی دو کشور مشخص شود تا بهتر زمینه‌های قراردادهای فرهنگی، اجتماعی و تجاری بین دو شهر را مشخص شود.