ایجاد شبکه مطالعاتی و پژوهشی یکپارچه بین کلان‌شهرهای کشور
ایجاد شبکه مطالعاتی و پژوهشی یکپارچه بین کلان‌شهرهای کشور
رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر قم از امضا تفاهم‌نامه با موضوع پژوهشی بین کلان‌شهرها خبر داد و گفت: ارتباط خوبی بین کلان‌شهرها از طریق مرکز پژوهشی شورا در حوزه پژوهشی ایجادشده و قرار است شبکه مطالعاتی و پژوهشی یکپارچه بین کلان‌شهرها ایجاد شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در دیدار با پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها و هیات همراه به تشکیل مرکز پژوهشی شورای اسلامی شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: ارتباط خوبی بین کلان‌شهرها از طریق مرکز پژوهشی شورا در حوزه پژوهشی ایجادشده و قرار است شبکه مطالعاتی و پژوهشی یکپارچه بین کلان‌شهرها ایجاد شود.

وی از امضا تفاهم‌نامه‌ای با موضوع پژوهشی بین کلان‌شهرها خبر داد و افزود: در آسیب‌شناسی از مدیریت شهری با قدمت بیش از ۱۰۰ سال به این نکته رسیدیم که در نظام مدیریت شهری بیش از این‌که به امور شهر پرداخته شود، مسائل جاری و روزمره وقت و انرژی متولیان شهر را گرفته و وظیفه مدیریت، هماهنگی، برنامه‌ریزی و ایجاد راهبردهای کلان به‌درستی انجام نمی‌شود.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: امروز نهایت آرزوی مدیریت شهری اجرای مدیریت یکپارچه شهری شده است، درصورتی‌که باید کلان‌تر به توانمندی مدیریت شهری نگاه کرد، ما امروز با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم و نیاز به یکپارچگی و هماهنگی بین همه دستگاه‌ها احساس می‌شود.

وی افزایش پشتوانه علمی تصمیمات شورای اسلامی شهر را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: در مرکز پژوهش نیز تلاش شده کمیته‌هایی مطابق با کمیسیون‌ها تخصصی شورا با اعضای دانشگاه‌ها و شخصیت‌های علمی خارج از شورا تشکیل شود و به‌صورت کاربردی لوایح شورا موردبررسی قرار می‌گیرد.

دهناد، تعداد مراکز پژوهشی در شهر قم را ۳۴ مرکز دانست و خاطرنشان کرد: در شهر قم ظرفیت پژوهشی بسیار خوبی در دانشگاه و حوزه وجود داشته که می‌توان علم را نیز به قدرت شوراها اضافه کند و کارهای ارزشمندی را آغاز کرده و آسیب‌شناسی جامعی در حوزه مدیریت شهرها در کشور انجام داده‌ایم.

وی در پایان تأکید کرد: شهر قم مرکز علمی و بین‌المللی در بسیاری از حوزه‌ها بوده و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنیم که شاهد برگزاری کرسی‌های علمی به زبان انگلیسی و عربی در دانشگاه‌های قم هستیم و امیدواریم با تشکیل این شبکه پژوهشی شاهد اتفاقات خوبی باشیم که نخستین جلسه آن در تهران و با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک تشکیل خواهد شد.